"Масирана реклама" на България като туристическа дестинация ще прави ресорното министерство. Тя ще е насочена както към българския турист, така и към гражданите на съседните ни държави, които могат да пристигнат у нас с автомобили. Причината - заради COVID-19 авиокомпаниите не осъществяват редовни полети, а много от чартърите са отменени.

За целта Министерският съвет одобри на днешното си заседание увеличение на утвърдения с бюджета за тази година разход, който Министерство на туризма може да поеме със сума в размер на 2 435 000 лв.

"Увеличението ще позволи Министерството на туризма да постави началото на масирана рекламна кампания за популяризиране на зимния туризъм в България, както на вътрешния, така и на целеви за страната ни пазари", се посочва в мотивите за решението.

Международната рекламна кампания ще бъде насочена главно към съседните на България страни, чиито граждани могат да посетят страната ни с автомобили. Имайки предвид, че авиокомпаниите в момента не осъществявате редовни полети, а всички чартърни програми от Германия, Великобритания и Израел бяха спрени в последния месец, то възможността за туристическо посещение с автомобил се явява изключително важно предимство на туристите от балканските страни. Това е една от причините рекламата за зимния туристически сезон да бъде насочена главно към гражданите на Румъния, Гърция, Турция, Сърбия и Република Северна Македония, заявяват от още от правителствената пресслужба.

Тази рекламна кампания се явява една от много стъпки, които Министерството на туризма предприема за спасяване на зимния туристически сезон и стабилизиране на българския туристически бизнес - един от най-силно засегнатите сектори от пандемията COVID-19 - допълват от МС.