Едав 4 на сто от българите смятат, че медиите са напълно независими. Общо 17 на сто са склонни да им признаят някакво ниво на независимост. Това сочат данните на социологическата агенция "Маркет Линкс", които бяха представени днес. Огромната част от хората обаче са скептично настроени към медийната свобода. Най-любимият източник на информация остава телевизията. Печатните медии са с все по-затихващи функции. Едва 4 на сто от хората, които са участвали в проучването, твърдят, че имат най-голямо доверие на вестниците. Онлайн медиите заемат второто място по доверие след телевизиите. Всеки трети българин между 18 и 34 години се информира и доверява на този тип медии.

Данните са от национално представително проучване на "Маркет Линкс". То е проведено през декември 2014 г. сред 1100 души, по метода на прякото интервю. Проучването е по поръчка на фондация "Конрад Аденауер".