Социалната мрежа Tumblr, собственост досега на американския телеком Verizon, e продадена на Automattic.

Компанията не е известен бранд, но е сред разработчиците на най-популярната в света система за управление на съдържание - WordPress.

Сделката е за няколко милиона долара, като всички 200 служители на Tumblr се вливат в редиците на Automattic. От компанията съобщават, че това е най-голямата им покупка досега.

Tumblr като микроблогинг платформа с подчертан уклон към снимки и изображения се появи през 2007 г. и бързо набра популярност, като за няколко години мина 100 млн. потребителя. През 2013 г. Yahoo закупи социалната мрежа.

Сериозен проблем на платформата в този период бе порнографското съдържание - за разлика от Facebook, Twitter и Instagram, правилата на Tumblr бяха много по-облекчени. Това обаче отблъсна много рекламодатели. През 2017 г. Verizon закупи Yahoo, а заедно и с тях - Tumblr. Тогава потребителите бяха над 475 млн. души. 

Стойността на сделката не се съобщава, но според медийни публикации, тя възлиза едва на няколко милиона долара. 200 служители на Tumblr ще се присъединят към Automattic. Това е най-голямата придобивка в историята на компания - както по цена, така и по брой служители, подчертават от Automattic.

Платформата Tumblr бе създадена през 2007 г. и бързо спечели популярност, защото направи много лесно публикуването на различни материали, включително видеоклипове. До 2013 г. броят на потребителите на Tumblr достигна 125 милиона, но компанията оперира на загуба, инвестирайки събраните средства в развитие.

През 2013 г. Yahoo купи Tumblr за 1,1 милиарда долара. Интернет компанията обаче не можа да получи възвръщаемост от тази сделка, тъй като Tumblr беше притисната от конкуренти, а нейната отвореност доведе до това, че в публикуваните материали започна да преобладава порнографията, което отблъсна сериозните рекламодатели.

Няколко години по-късно Yahoo преразгледа цената на Tumblr, отписвайки значителна сума, а през 2017 г. Verizon купи Yahoo заедно с Tumblr и други услуги. И забрани еротичното съдържание - нещо, което обаче отблъсна сериозно ядро от потребителите.

По това време броят активни потребителите на Tumblr надхвърляше 555 млн. души, но сега е значително по-малък - едва около 380 млн. влизат всеки месец.