До момента са продадени над 6, 5 млн. електронни винетки на стойност повече от 325 млн. лв. За сравнение за цялата 2018 година приходите от винетки са 357 млн.лв. , съобщават от АПИ, цитирани от БТА. 

В летните месеци има съществен ръст в постъпленията от транзитния трафик и в резултат на завишения контрол. Това е отчел проф.Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура, на среща с Камарата на автобусните превозвачи в Асеновград.

"Средствата, събирани от електронни винетки и от тол такси, могат да се използват само за изграждане и реконструкция на пътища. В обществения съвет за въвеждане на тол системата към министъра на регионалното развитие и благоустройството решихме да направим обществен борд, който да решава всяка година за ремонта на кои пътни участъци ще се използват средствата от тол таксите", е казал още проф. Асенов.

На срещата с автобусните превозвачи днес са били представени т.нар. тол калкулатор и особеностите при покупка на маршрутна карта, чрез изнесен демонстрационен център. 

"Готови сме по предварителна заявка да направим изнесени демонстрационни центрове и в други региони за фирмите, които желаят да обучат служителите си", е коментирал проф. Олег Асенов.

Интерес към обучения и разяснения за тол системата са проявило фирми от Ямбол, Сливен и Велико Търново.

Демонстрацията днес беше по покана на председателя на Камарата на автобусните превозвачи Васил Пиронков. Тя е в продължение на диалога с транспортния бранш за постигане на консенсус по окончателните тарифи и обхват на пътищата, за които ще се плащат тол такси.

Проф. Асенов е подчертал, че в заложените около 6 000 км пътища, с които ще стартира търговското опериране на тол системата, третокласните пътища са сведени до минимум. 

"Това са участъци около ГКПП и са част от международни транспортни коридори. Целта е да се обхване транзитният трафик на тежкотоварни превозни средства и няма да засегне междуселския автобусен превоз", отбеляза той.

Следващата фаза е да се работи върху механизмите за ценообразуването и да  се намери консенсус по тарифите. От Камарата са поискали нулева ставка на тарифите за конкретните автобуси, с които се осъществяват превозите по редовните междуградски линии.

"Ние обслужваме 13 социални групи, ползващи различни преференции", аргументирал се е Васил Пиронков.

Тол калкулаторът дава възможност на превозвачите да изчислят на база тестови тарифи и тестовия обхват на тол системата разходите си за типичните маршрути и типичните си превозни средства, обясняват още от АПИ.