Един от най-активните хаштагове в туитър през последните дни е #Rogerwakeupnow. Той е свързан с акция на екоактивистите от „Lausanne Action Climat“, подкрепена от Грета Тунберг и насочена срещу швейцарската банка „Credit Suisse“ и Роджър Федерер, който е нейно рекламно лице. Причината – банката инвестира огромни суми в бизнеса с изкопаеми горива, една от основните екологични заплахи.

Според Грета Тунберг, банката е най-големият инвеститор в петролни компании, в които влага повече от 7,8 милиарда долара годишно. Федерер е активен участник в това, смятат екоактивистите, и го призовават да се осъзнае и да се ангажира с опазването на планетата.

Само през 2019 г. Роджър Федерер спечели от рекламни договори над 90 млн. долара, а за цялата си кариера е натрупал състояние от $900 млн., което скоро ще го направи първия милиардер в историята на тениса, уточнява изданието „Tennis World Usa“.

Засега Роджър Федерер не е коментирал подетата от еколозите кампания. От 8 януари досега под хаштага, посветен на тенисиста, се появяват по няколко хиляди поста на всеки час.

"Площад Славейков"