Германия може да прибегне до временно одържавяване на жизнено важни за обществения живот фирми, ако икономическата криза, провокирана от пандемията, ги застраши. Най-вече наблюдавана е фармацевтиката, която понесе тежко спирането на производтвото в Китай предните месеци, тъй като почти всички лекарства получават основните си съставки от там.

В стратегия за подкрепа на индустрията министърът на икономиката Петер Алтмайер описва подробно как би изглеждало това одържавяване. То ще важи само за фирми, които са важни за стратегическия  итехническия суверенитет на Германия посочи той.

„Не смятам, че ще има голям брой фирми, които няма да могат да се справят без държавна помощ. Ще предпазим само от фалити важни за икономиката фирми, но засега такива все още не се очертават“, подчерта още той.

Що се отнася до фармцевтиката, мога да си представя общоевропейски проект, който да осигури производство на лекарства в Европа, так аче да няма такава зависимост от трети страни, заяви Алтмайер.

Не е изключено Германия да промени вече приетия бюджет, а също така и да се откаже от „черната нула“ и да вземе заем, за да посрещне нуждите в развихрилата се икономическа криза.  Малко преди него Меркел посочи, че черната нула - тоест липсата на задлъжняване в бюджета, може да бъде променено. „Правим това, което е необходимо“, заяви тя.

Очаква се епидемията да засегне икономиката на Европа много по-тежко от Кита. ЕК вече коригира прогнозите за развитието й. Първоначалният растеж от 1,4% е коригиран до малко под нулата. Възможно е да и е много под нулата, твърдят икономисти.

Междувременно бе решено 4 порвинции да затворят училищата  идетските градини д окрая на великеднската ваканция – тоест за цял месе Затварянето ще става поетапно обаче, като в понеделник първо спрат заниманията на горните класове. Причината за това е нуждата да се намери спешно възможност по-малките деца да бъдат  гледани по някакъв начин, така че родителите им да могат да ходят на работа. Става дума за хора, които са заети в жизненоважни сектори като медицината, транспортът, електроснабдяването, търговията.

В Берлин се обмисля и разреждане на градския транспорт до санитарния минимум. Вратите на трамваи и метрото вече не се отварят с копче, което натискат пътниците, а автоматично, за да се избегне нуждата от непрекъснато докосване на вратата.