От 2016 година до сега "Фолксваген" (Volkswagen) е изплатил около 9,5 милиарда долара на американски собственици на дизелови автомобили на компанията, които са се оказали измамени от софтуера за отчитане на данните за вредни емисии. 

Това оповести Федералната служба за защита на потребителите, цитирана от Франс прес и БТА.

Този скандал с международни измерения, станал известен като "Дизелгейт", опетни за дълго време имиджа на "Фолксваген".

В скандала, избухнал през септември 2015 година, "Фолксваген" призна, че е оборудвал 11 милиона автомобила по света с манипулиращ софтуер, който показва по-малко вредни емисии при тестове в лаборатория, отколкото по пътищата, припомня АФП.

Когато дадохме на собствениците на автомобили с марка "Фолксавген" или "Порше" (Porsche) правото да изберат дали да върнат колите си, или те да бъдат приведени в изправност, над 86 процента предпочетоха да ги върнат. 

Това се посочва в окончателния доклад на Федералната търговска комисия по определяната като най-голяма програма за цялостно възстановяване на средства на потребителите в САЩ.

След избухването на "Дизелгейт" "Фолксваген" трябваше да се сблъска с множество съдебни искове - както наказателни, така и граждански.

За днес е насрочено ново изслушване пред Германския федерален съд по делото за продажба на манипулиран дизелов автомобил след избухването на скандала.

Очаква се общите разходи на "Фолксваген" по "Дизелгейт" да надхвърлят 30 милиарда евро (около 35 милиарда долара), от които 9,5 милиарда долара вече са изплатени в САЩ за компенсиране на щетите, нанесени на клиентите с "Дизелгейт".