Мъж на 43 г. от София почина, докато майка му повече от 5 пъти звъни на Бърза помощ да каже, че той е със симптоми на COVID-19 и се влошава.

Линейка идва, но на другата сутрин - 3 април, колкото да констатира смъртта му.

Човекът е бил карантиниран, защото майка му има положителен PCR тест и не е имал право да излезе да потърси помощ другаде.

Историята разказа Нова тв, а става ясно, че има нареждане на здравния министър Костадин Ангелов "Медицински надзор" да започне проверка по случая. 

Майката на Станислав Илиев разказва, че звъняла на 112 пет пъти само в деня, в който той рязко се влошил - 2 април. Тя обяснила, че синът й има симптоми на коронавирус - висока температура (над 39), отпадналост и хрипове.

Екип обаче така и не отишъл на адреса. На следващата сутрин мъжът издъхнал. Тогава дошла и линейка - след 6-ото позвъняване.

"На 2 април синът ми вдигна много висока температура. Първото обаждане бе в 17:40 ч. Казаха ми, че имат много пациенти, но ще бъдем обслужени. Последното обаждане, което направих, бе около 23:55 часа. Тогава ми беше казано, че линейка няма да дойде. Обясниха ми, че трябва да потърся линейка на следващата сутрин между 7 и 8 часа”, разказва майката на Станислав - Евгения Илиева.

Няма отговор откъде се е получил този отказ, който и от "Бърза помощ" отричат да се е случил (виж по-долу).

Тя добавя, че състоянието му било променливо. На следващата сутрин обаче вече бил в тежко състояние.

"Започнах отново да звъня на 112. Сутринта звъннах отново в 6:40 часа. Казаха ми, че линейка идва и това се случи след около 40 минути. Когато лекарката дойде на етажа, синът ми вече нямаше пулс”, добавя майката.

Станислав е имал масивен кръвоизлив в корема преди години, но бил спасен и не е имал допълнителни проблеми. Бил е непушач, не е употребял алкохол.

Евгения разказва, че се е обърнала и към личния лекар, за да предупреди за състоянието на сина си, но и джипито не дошъл на посещение.

Тя специално го попитала - дали Станислав пие правилния антибиотик, щом продължава да кашля, да има температура и да не се подобрява. 

"Не знам как лекуват от разстояние. Казват, че трябва да се обръщаме към лекарите при леки симптоми, а в този момент медицината я няма”, казва Евгения.

Говорителката на "Спешна помощ" Катя Сунгарска коментира случая:

"Аз съм последният човек, който би трябвало да дава съвети за организацията на системата.

Потвърждавам повечето неща, които госпожата каза. Липсва запис около полунощ, в който някой да е звънял и да е била отказана линейка. Повикванията на госпожата са повече от 5. През цялото време тя е била питана за промяна в състоянието на момчето”, казва Сунгарска.

Тя добавя, че се прави триаж на състоянието на пациентите. Адресът бил забавен, защото е имало много спешни случаи. Когато и този случай бил определен за спешен, екипът е пристигнал за 14 минути, твърдят още от "Спешна помощ".