PPF Telecom Group не планира продажба, на който и да е от бизнесите си в България, включително bTV Media Group, обяви изпълнителният директор на компанията за Централна и Източна Европа Марек Слачик.

„Многократно сме казвали, а и доказвали, че сме сериозен играч на българския пазар, който има дългосрочни цели. Постиженията ни доказват, че сме надежден партньор на нашите клиенти от Yettel и CETIN, на аудиторията на bTV и на всички бизнес партньори“, категоричен е Слачик.

Той припомни, че PPF Telecom Group има сериозни инвестиционни намерения за България: „Планираме да продължим да се развиваме тук. Като работодател на близо 3000 служители с принос от близо 200 млн. лв. към икономиката, имаме интерес това да стане в конкурентна, справедлива и стабилна среда“.

Сделката за „Булсатком“

По този повод г-н Слачик коментира проваления опит на групата да разшири бизнеса си у нас чрез придобиването на „Булсатком“.

„Този въпрос трябва да бъде разгледан от гледна точка на пазара, - каза той. - През последните няколко години наблюдаваме сериозна консолидация. Това се вижда например при пазарите на достъп до интернет и телевизия, където Vivacom направи няколко придобивания. Ние например дадохме конкурентна оферта за придобиване на „Булсатком”, но не спечелихме търга, защото нашето намерение беше да се търси одобрение от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Малко след това от медийни публикации стана ясно, че сделката за продажбата на „Булсатком” е била сключена с друг купувач, но антимонополният регулатор не е бил уведомен, както повелява законът.“

Марек Слачик обясни и какво го притеснява в тази сделка, за която А1 паралелно с PPF Telecom Group сезира Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

„Като един от най-големите инвеститори, данъкоплатци и работодатели в страната ние очакваме и имаме желанието да работим на пазар, който се регулира чрез пазарни механизми, в условия на честна конкуренция и правила. Убедени сме, че спазването на нормативните разпоредби и конкретно Закона за защита на конкуренцията е ключов принцип, който следва да ръководи не само нас, но и всеки играч на пазара.

Появилата се в публичното пространство информация относно структурата на сделката обосновава разбирането, че чрез серия от трансакции победителят в търга – „Вива Корпорейт България”, е финансиран от собственика на „Виваком”, който очаква „връщане” на отпуснатите средства в натура под формата на оптичната мрежа на „Булсатком”.“

Според Слачик по този начин техният конкурент може да прехвърли реалната икономическа стойност на „Булсатком” към себе си и така да придобие значителна пазарна сила.

„Тези данни трябва да бъдат проверени от КЗК. Ние сме много загрижени, както вероятно и A1. Надяваме се, че КЗК ще предприеме съответните действия, за да защити конкуренцията на пазара и което е по-важно – потребителите“, бе категоричен изпълнителният директор на PPF Telecom Group.

Той приветства стартираната от КЗК процедура по разследване на сделката, след като стана ясно, че комисията не е получила уведомление за концентрация съгласно изискванията на закона. И добави:

„Съответно очакваме с интерес заключението на комисията. Нещо повече, размерът на участващите дружества по отношение на техните приходи, оборот и териториален обхват в Европейския съюз потенциално би могъл да оправдае предположението, че компетентните органи биха могли да проучат някои параметри на сделката и на ниво ЕС.“

Слачик е категоричен, че PPF Group ще продължи да бъде отговорен инвеститор и компания, която влага в българската икономика в полза на потребителите и цялото общество.

„По-конкретно, по отношение на сделката с “Булсатком” в момента обмисляме всички възможни варианти, включително да сезираме антимонополната комисия за евентуален картел между някои от посочените предприятия“, каза той.

Защо само мобилни услуги?

Слачик направи равносметка и година след ребрандирането на телеком оператора “Теленор”, сега вече Yettel:

„Създаването на нова марка беше следващата логична стъпка в дългосрочната ни стратегия за българския пазар и целия регион. Както знаете, използваме бранда Yettel и в Сърбия, и Унгария. Ребрандирането надмина очакванията ни, защото за една година успяхме да направим това, което обикновено според международните стандарти може да отнеме поне 18 месеца. Марката Yettel е важна стъпка в нашата стратегия, насочена към предоставяне на страхотно изживяване чрез нашата първокласна мрежа, която е една от най-добре представящите се мобилни мрежи в света според независимата организация Umlaut.“

Попитан защо Yettel остана единственият играч сред конкурентите си у нас, който предлага само мобилни услуги, а не пакетни услуги с телевизия и интернет, Слачик отговаря, че на всички свои пазари компанията наблюдата конвергенция на дигиталните услуги, мобилната и фиксираната свързаност.

„Yettel България предлага услуги за фиксиран безжичен достъп. Тъй като продължаваме да търсим възможности за разширяване на нашите предложения, със сигурност може да се счита за предимство фактът, че PPF притежава и bTV, ако Yettel реши да обедини телекомуникационни услуги и цифрово съдържание в бъдеще“, каза той.

Бизнесът – нов и съобразен с природата

Развитието на компанията включва и друг елемент - ESG. Тя вече публикува първия си доклад, в който обяви стратегията си за устойчивост на групата PPF Telecom.

„Глобалните колективни усилия за постигане на по-голяма устойчивост създадоха необходимост компаниите и организациите от всякакъв мащаб да бъдат по-прозрачни по отношение на постиженията, насочени към служителите и обществото. Yettel надгражда дългогодишната традиция за полагане на усилия в посока устойчивост. Програмата ни за устойчиво развитие е неразделна част от ДНК-то на Yettel и беше продиктувана от идеята за правене на бизнес по изцяло нов, обмислен и съобразен с природата начин. И затова всички компании, опериращи под бранда Yettel, продължават да бъдат движещата сила на ESG усилията на цялата група.“

PPF Group е диверсифицирана международна компания, която притежава активи за над 42 млрд. евро в редица индустрии, включително финансови услуги, биотехнологии и електронна търговия. Бизнесът ни се простира на над 25 пазара в Европа, Северна Америка и Азия. Телекомуникациите и медийният бизнес представляват повече от 25% от портфолиото на PPF, каза още Слачик.