Очаква ли ги столичани нов "ремонт на ремонта" на бул. "Цар Борис III"? Криви ли са релсите в проекта за над 40 млн. лв., финансирани по европрограма? Не, твърдят от управляващата столицата партия ГЕРБ, това са фалшиви новини.

Вчера независимият общински съветник и вече партиен лидер Борис Бонев публикува кадър на трамвайните линии по новото, ремонтирано трасе на столичния булевард. Снимката несъмнено показва, че релсите не са идеални, дори гледани с просто око.

Важно е да се отбележи, че това е завършена и одобрена отсечка, а по нея минава трамвай №5 - най-натоварената трамвайна линия в столицата.

Вместо проверка, отговор на критиката на Бонев дойде часове по-късно под формата на обвинение - от официалната страница на ПП ГЕРБ в социалните мрежи:

Дори потребителите под оригиналната публикация забелязват, че снимката на ГЕРБ видно е от различен участък от трамвайната линия. По-късно симпатизанти на партията, управляваща в столицата близо две десетилетия, разпространиха още кадри на идеално прави релси - отново в различни части на трасето.

А Бонев отговори отново със снимка - заставайки този път пред камерата с ироничен надпис:

"Да, аз съм виновен! Виновен съм за кривите релси, за жълтите павета, за кривите плочки по Графа и Витоша, за Западен парк, за най-скъпите улични лампи на света, за презастрояването, за напуканото Цариградско шосе, за дупките по улиците, за малкото детски градини, за разбитите тротоари...", обобщава общинският съветник в стил Ицо Хазарта.

Други кадри на потребители в социалните мрежи потвърждават, че в действителност в част от трасето релсите са криви.

Фирмата, изпълняваща договора, финансиран от парите на данъкоплатци в България и Европейския съюз, е "Хидрострой" АД. По съвпадение на обстоятелствата, собственикът на компанията, сред най-големите в българския строителен бизнес, бе арестуван вчера за побой и принуда над служител.

Същевременно излезе проверка на друг проект на "Хидрострой" - Северната скоростна тангента на София, от която липсва около 1/3 от заложения по проект асфалт.