"Скъпи колеги, приятели, съграждани, моля ви, не се доверявайте на реклами за фалшиви несъществуващи медицински продукти с вълшебни резултати. За съжаление често се спекулира с имената на уважавани и авторитетни колеги без те да имат никакво отношение към тези мними лекарствени средства.

Проверявайте дали имат регистрация и производител! Тези измамни средства са "произведени" от интернет и не отговарят на никакви критерии за включвани в каквито и да е прескрипции било то с профилактична или терапевтична цел."

Това предупреди днес във Фейсбук уважаваният инвазивен кардиолог проф. Иво Петров.

Името му за пореден път е употребено във фалшива реклама на лекарства - за таблетки, "които лекуват всичко". Софийската градска прокуратура днес се самосезира по случая по разпореждане на Борислав Сарафов. Образувана е прокурорска преписка.

Става дума за стандартен банер за реклама на лекарства - които "лекуват" безброй проблеми. Банерът подвеждащо е с лицето на проф. Петров. Това не е първият подобен случай, в който се използва авторитета му, всъщност е поне четвъртият за последните две години, отчита той. 

Жертви на подобни фалшификации са ставали и много други уважавани лекари. Сред тях са главният държавен здравен инспектор доц. Ангел Кунчев, офталмологът проф. Александър Оскар, бившият директор на Националния център по заразни и поразитни болести проф. Тодор Кантарджиев, анестезиологът д-р Мирослав Ненков и др.

В случая не става дума дори за лицензиран медикамент, пояснява проф. Иво Петров, който е национален консултант по инвазивна кардиология, пред Нова тв.

"Не знаем какво има в хапчетата. Това значи, че може дори да е опасно. Съставките не са известни поради една много проста причина – тези средства не са регистрирани. Нямат производител. 

И за съжаление, акцентът не е толкова в спекулирането с моето име и тези на колегите, а в това, че се търгува с надеждата на хората за здраве. Търгува се с доверие", подчертавя той.

Проф. Петров препоръчва на пациентите да проверяват подобни продукти, да питат своя лекар преди да ги купят.

Лекраят многократно е подавал сигнали - към прокуратуата, ГДБОП, здравното министерство. 

"Принципно имаме подкрепа от тези институции, но реално погледнато нищо не се случва", казва той.

Борбата с подобни реклами не е лека задача в България и по света. На много места, както и у нас, рекламите на медикаменти са добре регулирани, когато става дума за национален ефир, но често е невъзможно да бъдат проследени и наказани тези, които рекламират в Интернет.