Имаше един стар виц, където катаджия спрял съвършено изряден водач и като нямало вече за какво да се хване, се хванал за предпазния колан и го пробвал дали е достатъчно изпънат... "Ей, ти па за 20 лв., шъ съ обесиш", заключил.  

Известно е, че полицейската логика работи така: веднъж спрял ли те е, гледа да не е валат. Губиш му времето, в което би могъл да одруса например турски ТИР или румънски туристи. Тази „добра практика“ се пренася във всичко – вчера четохме за жалките кокошкари от СДВР (съжалявам, но няма как да ги нарека иначе), които „гърбели“ бежанци с каквото има – ако не пари, телефончета, или каквото там може да им се съблече...

Винаги съм казвал, че униформеният на пътя е най-малкият виновник за това портфейлът ви да остане на минус 20 лв. - той е нищо повече от едно гише, което виждате, на едно изгнило до смърт учреждение. Оплюта от мухи витрина на цялата система. Защото той знае за шефовете, подочува по нещо за прокурорите, съдиите, политиците. Добре ли я изредихме хранителната верига отдолу нагоре?...

Та в тоя еднолентов мисловен поток без предимство си мислех как десностоящо дойде заповедта на Румяна Бъчварова всеки отново да работи със стоп-палката, както се казва - на корем. 

Има една камера в София – на ул. „История славянобългарска“, за която градската легенда носи, че като я сложили, отчетените нарушения на скоростта от 3-4 на смяна са станали 150-160... Нали се сещате къде са отивали глобите от другите?

И въпреки това изрично бе отменено нареждането на Веселин Вучков работата по КАТ да става само при снаряжени с аудио и видео патрули.

Десетина дни след заповедта единият въпрос е дали достатъчно изнервеният диалог между ръководството на МВР и почти неизброимите синдикати не е включвал и договорки, за които не ни казват. Или просто е „реверанс“ към системата, за да кротне. Реверанс, правен задължително от почти всички предишни министри, когато положението стане на зор и се зашуми за ниски заплати, пари за дрехи и пр. придобивки. Даже един министър беше въвел норма на кварталните - по 2 акта на седмица, което си беше чист "намек" да излизат и да работят с палките.

Никой разбира се, не се интересува от това, че специално тези 20 лева са много повече от просто 20 лева. Знаете ли защо - те дават на всякакви нискочели, пияни, нашмъркани и с ментални затруднения шофьори убийци самочувствието, че всичко на пътя се купува и ще си я карат все така. Затова може би и процентът на смъртни случаи при "самокатастрофиране" расте главоломно - само дърветата и стълбовете в тая държава спазват закона. Този на физиката...

Тези 20 лв. пълнят гробищата и инвалидните колички като вторичен ефект. И отговорът е – да, за 20 лв. може да не се обесим, но ще се избием наистина.