Ad Config - Website header

 

Article_top

Клуб Z

Неработещи лифтове, аварии и недоволни скиори. И съоръжения, които очевидно са далече от перфектна форма. Това са лифтовете на Витоша. От "Виташа ски" искат да строят нови, защото сегашните съоръжения са стари и поддръжката им е трудна или невъзможна. От бТВ обаче проверяват дали това е действително така. 

„Тази остаряла инфраструктура не е от полза на софиянци”, обяснява пред бТВ Радослав Пеев, началник на сектор „Ски писти” във "Витоша ски".

„Вие в момента можете ли да си купите Трабант или Вартбург - не можете. Не се произвежда. А тези лифтове са точно от тогава, откогато са се произвеждал само такива коли. В момента се произвеждат Мерцедеси, Аудита, други коли. Нали разбирате - няма резервни части за тези лифтове”, даде интересно сравнение наскоро шефът на федерацията по ски Цеко Минев.

Според "Витоша ски", фирмата, която управлява съоръженията след приватизация е, те са невъзможни за поддръжка.

Лифтовете в планината Витоша са произведени между 1962 и 1982 година. Някои от тях като Княжевския са в лошо състояние, а тези, които работят не са в най-добрата си форма. Наскоро инцидент с петгодишно дете, което изпадна от Симеоновския кабинков лифт, отново повдигна темата за безопасността на съоръженията. 

Симеоновският лифт е произведен от австрийската фирма Допелмайър.  По приект „Витоша ски” иска да премахне старите съоръжения и да построи нова по-дълга линия, защото според тях лифтът е морално остарял. 

Михаел Битерл, един от мениджърите в австрийската фирма, обяви, че и в момента се произвеждат резервни части. Според него лифт, произведен през 1983 година, може да се поддържа в перфектна форма и до сега.

Лифтът „Академика”, който е пуснат в експлоатация през 1983 година, също е произведен в "Допелмайър", т. е. и за него при желание могат да се намерят резервни части.

Според „Витоша ски” обаче резервните части за тези съоръжения, когато ги има, са прекалено скъпи. Затова искат да построят нови лифтове.

Друг от лифтове - Романският, е построен през 1968 година. От четири сезона не работи. Фирмата-производител на съоръжението е френската компания ПОМА. Фирмата продължава да съществува и да произвежда.

„За Романския ни бе отказано да ни направят хващачи, знаете тази година за Драгалевския лифт поръчахме 20 хващача за невероятната сума от 40 хиляди лева. И срокът за доставка е 15 седмица, поради тази причина драгалевският в момента не работи”, обяснява Пеев.

От ПОМА категорично отричат пред бТВ, че са им поръчвани резервни части за романския лифт. Французите са информирани за съдбата на лифта и знаят, че той не работи от 4 години.

Най-старият лифт в България е неработещата линия между Княжево и Копитото. Съоръжението е произведено през 1962 г. от вече несъществуващата австрийска фирма „Гирак”. След тежък инцидент, е затворен през 1994 година.

„Най-доброто, което може да се случи с него е да бъде подменен и Копитото да бъде междинна станция, така че да може да се свърже града с малките ски зони, които се намират в Златните мостове. Ветровала, Конярника. Това е нашата идея”, обяснява Пеев.

След като спира да съществува, активите на фирмата-производител „Гирак” са придобити от компанията „Допелмайър”, но от австрийската компания не поддържат резервни части за този тип лифтове. 

Така Княжевският лифт се оказва едниственият, който не може да бъде възстановен. Всички останали могат да бъдат поддържани във форма при желание.

 
ПРИРОДА ЕКОЛОГИЯ lift1cr (1)

Неработещи лифтове, аварии и недоволни скиори. И съоръжения, които очевидно са далече от перфектна форма. Това са лифтовете на Витоша. От "Виташа ски" искат да строят нови, защото сегашните съоръжения са стари и поддръжката им е трудна или невъзможна. От бТВ обаче проверяват дали това е действително така. 

„Тази остаряла инфраструктура не е от полза на софиянци”, обяснява пред бТВ Радослав Пеев, началник на сектор „Ски писти” във "Витоша ски".

„Вие в момента можете ли да си купите Трабант или Вартбург - не можете. Не се произвежда. А тези лифтове са точно от тогава, откогато са се произвеждал само такива коли. В момента се произвеждат Мерцедеси, Аудита, други коли. Нали разбирате - няма резервни части за тези лифтове”, даде интересно сравнение наскоро шефът на федерацията по ски Цеко Минев.

Според "Витоша ски", фирмата, която управлява съоръженията след приватизация е, те са невъзможни за поддръжка.

Лифтовете в планината Витоша са произведени между 1962 и 1982 година. Някои от тях като Княжевския са в лошо състояние, а тези, които работят не са в най-добрата си форма. Наскоро инцидент с петгодишно дете, което изпадна от Симеоновския кабинков лифт, отново повдигна темата за безопасността на съоръженията. 

Симеоновският лифт е произведен от австрийската фирма Допелмайър.  По приект „Витоша ски” иска да премахне старите съоръжения и да построи нова по-дълга линия, защото според тях лифтът е морално остарял. 

Михаел Битерл, един от мениджърите в австрийската фирма, обяви, че и в момента се произвеждат резервни части. Според него лифт, произведен през 1983 година, може да се поддържа в перфектна форма и до сега.

Лифтът „Академика”, който е пуснат в експлоатация през 1983 година, също е произведен в "Допелмайър", т. е. и за него при желание могат да се намерят резервни части.

Според „Витоша ски” обаче резервните части за тези съоръжения, когато ги има, са прекалено скъпи. Затова искат да построят нови лифтове.

Друг от лифтове - Романският, е построен през 1968 година. От четири сезона не работи. Фирмата-производител на съоръжението е френската компания ПОМА. Фирмата продължава да съществува и да произвежда.

„За Романския ни бе отказано да ни направят хващачи, знаете тази година за Драгалевския лифт поръчахме 20 хващача за невероятната сума от 40 хиляди лева. И срокът за доставка е 15 седмица, поради тази причина драгалевският в момента не работи”, обяснява Пеев.

От ПОМА категорично отричат пред бТВ, че са им поръчвани резервни части за романския лифт. Французите са информирани за съдбата на лифта и знаят, че той не работи от 4 години.

Най-старият лифт в България е неработещата линия между Княжево и Копитото. Съоръжението е произведено през 1962 г. от вече несъществуващата австрийска фирма „Гирак”. След тежък инцидент, е затворен през 1994 година.

„Най-доброто, което може да се случи с него е да бъде подменен и Копитото да бъде междинна станция, така че да може да се свърже града с малките ски зони, които се намират в Златните мостове. Ветровала, Конярника. Това е нашата идея”, обяснява Пеев.

След като спира да съществува, активите на фирмата-производител „Гирак” са придобити от компанията „Допелмайър”, но от австрийската компания не поддържат резервни части за този тип лифтове. 

Така Княжевският лифт се оказва едниственият, който не може да бъде възстановен. Всички останали могат да бъдат поддържани във форма при желание.

Коментари

Анонимен's picture
Анонимен

дебелян пеевский

Социалнослабият собственик на Цековите фирми, др. Георгиус Георгиу далече не ми е любимец, но статията е малко повърхностна. Това, че някой не е питал фирмата-производител за части не е особено информативно, факт е, че частите за оборудване, което отдавна не се произвежда серийно струват майка си и баща си, освен ако са били масово произвеждани, което очевидно не е така за лифтовете. Проблемите на Цеко са, едно, че не е ясно дали сметката с препострояването ще му излезе и две, по-важно, че той вижда препострояването като повод да сложи ръка на два национални парка, които изобщо нямат нужда от него.
иван's picture
иван
иван

Иван

Аз съм съгласен да махат старите и да строят нови на тяхното място. И без това на Витоша от 10 години не става за каране. Разбира се тоя ремонт да си е за тяхна сметка.
Анонимен's picture
Анонимен

Мансуела

те даже не са 10 години, вече минават 30 години съоръженията и пак от министервтото се опъват да ги подновят
Анонимен's picture
Анонимен

podolski

А защо вместо да се хвърлят луди пари за поддържка на старите, не се инвестира в направа на нови лифтове?
Анонимен's picture
Анонимен

Виктор

Защото това не е далавера, затова. Защото не е достатъчно да се подменят лифтовете, трябва да се построят нови трасета, нови писти, нови хотелчета, нова инфраструктура... А сега е лесно - "Еколозите не ни дават да подменяме, всички да вървят на Банско". Далаверата е цялостното усвояване на планината и затваряне на кръга - турист, хотел, лифт.
Анонимен's picture
Анонимен

дебелян пеевский

На мен ми е напълно достатъчно да се поддържат лифтовете. Аз съм именно турист, от тия, дето скъсваме два чифта туристически обувки годишно по пътеките, а не ходим да се гъзареем подпрени на чифт щеки до някоя писта два месеца в годината. Лифтовете ги ползвам един път на ден и не всеки ден, главно за да спестя малко време и предпочитам паплачта, заради която се реже гората и която си оставя боклука посян навсякъде да се научи да ходи, а не да ми я стоварят по средата на маршрута.
Анонимен's picture
Анонимен

Обичаме ние да правим безсмислени упражнения. Ще ремонтираме неща от преди половин век, че и повече?! Пълна тъпня!
Анонимен's picture
Анонимен

Дааа, да се чудиш що из Алпите има толкоз лифтове и планински железници на по 50 и кусур години. ДБС ги и тъпунгерите, не са като нас умни.
Анонимен's picture
Анонимен

Аз

Абе вие сте луди, бе! Ми дайте догава да си краме и старите запорожци, вместо да си купим мново коли... Сериозно ли изобщо ви минават подобни мисли през главати - това е абсурдно!
Анонимен's picture
Анонимен

Петко

ЛеЛЕе колко странни хора предпочитат старите изкъртени лифтове пред нови
Анонимен's picture
Анонимен

Кирети

Не разбирам, защо трябва да се ремонтират старите лифтове при положение, че от Витоша ски имат готовност да ги заменят с напълно нови съоръжение. А и какво да кажат от фирмата производител, та нали те на драго сърце ще си пробутат безумно скъпите резервни части.
Анонимен's picture
Анонимен

Ани

Могат, ама е скъпо. И дори при някои от лифтовете няма да е ремонт, а реставрация :) Новото си е ново. Като имат хората пари и желание, нека направят нови лифтове.
Анонимен's picture
Анонимен

Мето

БТВ отново показаха, че не са обективна медия.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията