Отложена е операцията, при която днес дерайлиралите цистерни с пропан бутан и пропилен в Хитрино трябваше да бъдат източени, а съдържанието да се прехвърли в други. Това съобщи Бисер Минчев, главен ревизор по безопасността в Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

"В момента не ни разрешават достъп до района на гарата. Предполагам, че утре или вдругиден ще започнат действията за преточването", обясни Минчев пред "Дарик".

Обстановката в Хитрино се усложнява и има опасност селото да бъде обгазено, заради теч на газ от две цистерни. Това обявиха по-рано днес вътрешният министър Румяна Бъчварова и главният секретар на МВР Георги Костов, който се намират в кризисния щаб.

Двамата призоваха жителите на Хитрино да не правят опити да влизат в селото и при нужда да се обръщат към кмета.

"Mного е рано да се каже точно какви са причините за инцидента в Хитрино. Но това, което вече почти става ясно е, че една от причините е високата скорост, с която влакът е влязъл в гарата."

Това заяви Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България, коментирайки причините за трагедията пред агенция "Фокус".

„При допустима скорост от 40 км/ч се оказва, че е била повече - това е. Има по-висока скорост и допусната грешка. Трудно ми е да допусна, че машинистът – той знае какви са последствията - не е предприел действия. Това вече е въпрос, на който нямам отговор. Но може би ще се открият и други причини. Може да има нещо и по вагон, и по контактна мрежа, и по железен път. Всичко може да бъде“, коментира Бунев.

По думите му винаги е възможно подобен инцидент да се предотврати, но никой не е застрахован това да се случи. Петър Бунев не можел да си обясни защо не са предприети действия, за да се намали скоростта. И очаква компетентните органи да установят причините.

На въпрос дали действията при превозване на такъв товар са били адекватни, председателят на синдиката отговори: „Като композиране, предварителна охрана и т.н. мисля, че няма проблем. Проблемът е, че се стига до изпадането на вагона – това дерайлиране, за което говорим. Вагонът изпада, удря стълб на контактната мрежа, оттам се къса проводникът, става искра, при обръщането има теч - това е“, обясни Бунев.

Шефът на синдикатът не изключи да е имало неизправни жп релси на мястото. Включително някой може и да е разхлабил връзката на релсите, каза той.