Технологичният гигант Google е спрял достъпа до рекламната си платформа за близо 200 сайта, съобщи Mashable.com.

Причината е "измамно съдържание" (misrepresentative content), което е терминът, избран от американската компания като по-ясен вариант на "фалшиви новини".

Още през ноември от Google съобщиха, че вземат мерки не само срещу тези, които публикуват измами, вреден софтуер или опасни реклами, но и фалшива информация. Наскоро правилата за рекламната им мрежа AdSense бяха променени, за да отразят това.

Google AdSense беше създадена преди 13 години, обслужва стотици хиляди сайтове и допринася за 22% от приходите на компанията. 

Да нямат достъп до AdSense няма да е фатално за повечето сайтове, за някои може и да няма никакво значение, но за други ще е сериозен удар.

Освен че са баннати 200 сайта, още 340 издатели на интернет съдържание са получили забележка или наказание.

От Google се похвалиха, че са блокирали и 1,7 милиарда заблуждаващи или фалшиви реклами през 2016 г.