Последният вагон от композиция е дерайлирал в близост до град Сливен, между гарите  „Чумерна” и „Гавраилово”, съобщиха от пресцентъра на БДЖ. Пострадали няма. Влакът е на частната компания за превоз на товари „Българска железопътна компания” (БЖК АД). 

Инцидентът е станал око 14:15 минути, причината все още не е ясна. Пътниците, които по разписание минават с влаковете през участъка, се налага да бъдат превозвани с автобуси.

Очаквайте подробности!

Катастрофиралият вчера влак е влязъл в района на гара Калояновец със 100 км в час, макар в тази зона да са позволени едва 40 км в час. Това съобщи пред бТВ шефът на Националната компания железопътна инфраструктура (НКЖИ) Милчо Ламбев. Според него това е и причината за инцидента.

В събоат влак, движещ се по линията София-Варна дерайлира, на място загина машинистът, пострадаха 15 души. 

Според Ламбев композицията вероятно е била управлявана от помощник-машиниста, а не от загиналия машинист. Това заключение можело да се направи, защото след инцидента помощникът бил на мястото на основния водач в локомотива. Какви са причините за превишената скорост все още не е ясно.

Помощникът се чувства значително по-добре днес и е вън от всякаква опасност, съобщиха доктори от старозагорската болница, където са настанени пострадалите. 

Според тях, машинистът е починал от травмата на удара, няма данни за инфаркт и инсулт, които да са причинили катастрофата. 

Ламбев обясни още, че по време на катастрофата всички сигнализации са били в изправност и са работели. Още вчера от НКЖИ са организирали извозването на два от дерайлиралите вагони, които са прибрани в депо. Други два обаче са в толкова лошо състояние, че единственият начин да бъдат отстранени от релсите е като бъдат нарязани за скрап. От НКЖИ са поискали помощ от армията и очакват да им бъде изпратен танк, който да извлече потрошените вагони. Ламбев се надява, че до довечера релсите ще бъдат разчистени и движението по линията София-Варна ще бъде възстановено. 
 
Все още няма твърда версия какво точно се е случило с дерайлиралия вчера влак по линията София-Бургас. Това съобщи междувременно пред Нова телевизия министърът на транспорта Данаил Папазов. Но мотрисата със сигурност е превишила безопасната скорост, навлизайки на една от стрелките, преди да се случи катастрофата до ж.п. гара Калояновец.

 

„Всичко сочи към превишена скорост, навлизане в една от стрелките с по-висока скорост от допустимата за това място - 40 км. Това е най-новият път на НКЖИ, открит само преди 60 дни, с всички параметри на европейска железница. Няма никакви видими повреди по цялата контактна мрежа, по ЖП пътя.“ 

Главният ревизор по безопасност на железниците инж. Бисер Минчев потвърди думите на министъра - трасето е реабилитиран участък, при който наскоро са сменени релсите и стрелките. 

"Да не забравяме, че в локомотива е имало и помощник-машинист, който след възстановяването, ако досега не е бил разпитван, също ще обясни каква е била ситуацията”, коментира той.