Ad Config - Website header

 

Article_top

Със своите 219 евродепутати Европейската народна партия (ЕНП) ще подкрепи предложенията на ГЕРБ по т.нар. Пакет за мобилност - не трябва да се използват мерки, наказващи българските превозвачи. Това каза председателят на групата на ЕНП в Европейския парламент Манфред Вебер на брифинг в Народното събрание днес, след като участва в заседание на парламентарната група на ГЕРБ.

"Искам да кажа, че позицията, която партия ГЕРБ има по тази тема, е абсолютно идентична с позицията, която ние застъпваме в Европарламента. ЕНП е най-голямата група в Европейския парламент. Голяма част от колегите са тук под ръководството на Андрей Ковачев. Ние сме партията на свободния пазар, ние искаме на този пазар да има конкурентоспособност. Не трябва да се използват европейските механизми, да се показват мерки, които по един или друг начин да наказват българските превозвачи и да дават предимство на френските", каза Вебер.

"Ние искаме да има конкуренция, защитаваме компаниите и техните работни места. Това, което силно ме изненадва, е позицията на социалистите. На европейско ниво именно социалдемократите и социалистите са тази група, която най-много пледира за въвеждането на по-високи социални стандарти. Не може в Европарламента българските социалисти да се застъпват за по-високи социални стандарти, а в България да противодействат точно на това", заяви Вебер. 

БСП обвини властта, че е пропиляла една година

Депутатите от БСП обвиниха правителството, че е пропиляло възможността да действа на ниво Съвет на ЕС в защита на българските превозвачи, а едва ли австрийското председателство ще ги защити по- добре. "Българското правителство не е изпратило нито едно изявление по темата до този момент и пропиля една година (т.нар. Пакет за мобилност беше представен м.г. - бел.р.), без да работи за създаване на коалиция от държави, които да се противопоставят на онези държави от ЕС, които подкрепят промените", заяви по-рано днес соцдепутатът Димитър Данчев в декларация от името на парламентарната група.

Според БСП Пакетът за мобилност ще лиши от работа стотици българи. "Действително заплашеният от унищожение сектор сформира 17% от БВП на страната ни и осигурява заетост на над 190 хил. души“, казаха от левицата.

Позицията на правителството за защита на българските превозвачи, не само че не е променяна, а е надграждана в редица срещи и форуми, каза в МС транспортният министър Ивайло Московски. Позицията е официална и публична и е в интерес на българските превозвачи, заяви той. Предлагам Георги Свиленски, депутат от БСП, да води преговорите в ЕС за защита на превозвачите - имам възможността да го упълномощя за това, щом смята, че ние не можем да се справим, каза Московски.

България е готова със свои предложения по проекта европейска мобилност. Предлага се връщането на шофьорите за почивка вкъщи да не е задължение, а да е негово право, каза министърът. Има дефицит в прилагането и в контрола на новите правила, защото те трябва да важат и за държави извън ЕС. Ако приемем, че един камион бъде проверяван за работата си в предходния месец, от ЕК предлагат шофьорът да си носи фиша за работната заплата, каза Московски. Само че този фиш е на български език и сега питаме трябва ли да го превеждаме на всички езици в ЕС, за да може да бъде контролиран.

Освен това ние също ще осъществяваме този контрол и не е ясно на какъв език ще го правим, каза той. Този закон ще бъде прилаган и към трети държави, но как ще проверяваме например иранците, ако те си носят документи за заплатите, написани на фарси, попита Московски. "Ако един контролен орган в Европа иска да провери ЕТ "Петко" от Исперих с два камиона, проблеми няма, но как този контролен орган ще отиде в Табриз да провери фирмата на Хасан", попита още министърът.

Текстовете на законопроекта сега се коментират на ниво работна група, която се нарича КОРЕПЕР 1. Точно в тази работна група каня да се включи господин Свиленски. В момента дебатът е дали по време на нашето председателство ще има текст, одобрен от всички и ще бъде приет т.нар. общ подход или ще има просто един доклад за напредъка. Ако с нашите предложения се съгласят всички, аз ще докладвам, че е постигнат общ подход и законопроектът ще продължи да се движи по редовната процедура. Ако не го постигнем, ще дам доклад за напредъка, в който ще има т. нар." червени линии", които не можем да преминем и на следващото председателство отново ще се търси общ подход, каза Московски.

И Станишев се обяви срещу протекционизма

И лидерът на Партията на европейските социалисти (ПЕС) Сергей Станишев се обяви срещу промените, които се налагат с т.нар. Пакет за мобилност.

По мобилния пакет решаваща роля има правителството, но предложенията в него имат характер на протекционизъм в полза на едни държави срещу транспортния ни сектор, което е неприемливо, заяви Станишев днес преди координационна среща на левите премиери и партийни лидери.

"Разделението не е толкова на политически семейства, колкото на национални групи. Това, което ние се опитваме да постигнем да има справедлив баланс, защото такъв беше постигнат например при трудните преговори между страните-членки в институциите по отношение на директивата за командированите", заяви Станишев. По думите му това ще се търси и в разговорите за транспортния сектор. „

Европейската комисия върна част от текстовете за транспортните фирми, министър Московски пише опровержение, коментира и министър-председателят Бойко Борисов във връзка с българските предложения за промени в законодателния проект за мобилност.

"Европейската комисия върна част от текстовете по линия на транспортните фирми - някои от тях ни удовлетворяват, други - не. Така че в момента министърът на транспорта Ивайло Московски и екипа му пишат опровержение по някои от точките и се надявам да продължим да работим в тази посока и да имаме съответната подкрепа", каза още Борисов.

Утре, когато е срещата ЕС-Западни Балкани, превозвачите излизат на протест, който, според депутата от ГЕРБ Станислав Иванов, ще бъде "мирно шествие в подкрепа на правителството".

Къде излизат превозвачите

Около 100 камиона и още толкова автобуси ще излязат на протеста в София, а в цялата страна ще бъдат много повече, защото се включват и градовете Пловдив, Велико Търново, Враца, Видин, Русе, Благоевград, Сандански, Петрич и др.

Предвижда се автомобилно шествие с тежкотоварни камиони и автобуси от 10 ч до 17 ч на бул. "Цариградско шосе" (отбивката към бул. "Брюксел", лентите в посока София). Паркирани товарни автомобили ще наредят протестна колона до отбивката за кв. "Дървеница" (4-ти км). След отбивката за кв. "Дървеница" до отбивката за бул. "Ситняково" ще има колона от автобуси.

От 13 ч до 17 ч ще има протестно шествие със сборен пункт пл. "Македония", по маршрута от ул. "Алабин" към Съдебната палата, вдясно по бул. "Витоша" до парковото пространство пред НДК, където протестиращите ще държат речи.

 

Със своите 219 евродепутати Европейската народна партия (ЕНП) ще подкрепи предложенията на ГЕРБ по т.нар. Пакет за мобилност - не трябва да се използват мерки, наказващи българските превозвачи. Това каза председателят на групата на ЕНП в Европейския парламент Манфред Вебер на брифинг в Народното събрание днес, след като участва в заседание на парламентарната група на ГЕРБ.

"Искам да кажа, че позицията, която партия ГЕРБ има по тази тема, е абсолютно идентична с позицията, която ние застъпваме в Европарламента. ЕНП е най-голямата група в Европейския парламент. Голяма част от колегите са тук под ръководството на Андрей Ковачев. Ние сме партията на свободния пазар, ние искаме на този пазар да има конкурентоспособност. Не трябва да се използват европейските механизми, да се показват мерки, които по един или друг начин да наказват българските превозвачи и да дават предимство на френските", каза Вебер.

"Ние искаме да има конкуренция, защитаваме компаниите и техните работни места. Това, което силно ме изненадва, е позицията на социалистите. На европейско ниво именно социалдемократите и социалистите са тази група, която най-много пледира за въвеждането на по-високи социални стандарти. Не може в Европарламента българските социалисти да се застъпват за по-високи социални стандарти, а в България да противодействат точно на това", заяви Вебер. 

БСП обвини властта, че е пропиляла една година

Депутатите от БСП обвиниха правителството, че е пропиляло възможността да действа на ниво Съвет на ЕС в защита на българските превозвачи, а едва ли австрийското председателство ще ги защити по- добре. "Българското правителство не е изпратило нито едно изявление по темата до този момент и пропиля една година (т.нар. Пакет за мобилност беше представен м.г. - бел.р.), без да работи за създаване на коалиция от държави, които да се противопоставят на онези държави от ЕС, които подкрепят промените", заяви по-рано днес соцдепутатът Димитър Данчев в декларация от името на парламентарната група.

Според БСП Пакетът за мобилност ще лиши от работа стотици българи. "Действително заплашеният от унищожение сектор сформира 17% от БВП на страната ни и осигурява заетост на над 190 хил. души“, казаха от левицата.

Позицията на правителството за защита на българските превозвачи, не само че не е променяна, а е надграждана в редица срещи и форуми, каза в МС транспортният министър Ивайло Московски. Позицията е официална и публична и е в интерес на българските превозвачи, заяви той. Предлагам Георги Свиленски, депутат от БСП, да води преговорите в ЕС за защита на превозвачите - имам възможността да го упълномощя за това, щом смята, че ние не можем да се справим, каза Московски.

България е готова със свои предложения по проекта европейска мобилност. Предлага се връщането на шофьорите за почивка вкъщи да не е задължение, а да е негово право, каза министърът. Има дефицит в прилагането и в контрола на новите правила, защото те трябва да важат и за държави извън ЕС. Ако приемем, че един камион бъде проверяван за работата си в предходния месец, от ЕК предлагат шофьорът да си носи фиша за работната заплата, каза Московски. Само че този фиш е на български език и сега питаме трябва ли да го превеждаме на всички езици в ЕС, за да може да бъде контролиран.

Освен това ние също ще осъществяваме този контрол и не е ясно на какъв език ще го правим, каза той. Този закон ще бъде прилаган и към трети държави, но как ще проверяваме например иранците, ако те си носят документи за заплатите, написани на фарси, попита Московски. "Ако един контролен орган в Европа иска да провери ЕТ "Петко" от Исперих с два камиона, проблеми няма, но как този контролен орган ще отиде в Табриз да провери фирмата на Хасан", попита още министърът.

Текстовете на законопроекта сега се коментират на ниво работна група, която се нарича КОРЕПЕР 1. Точно в тази работна група каня да се включи господин Свиленски. В момента дебатът е дали по време на нашето председателство ще има текст, одобрен от всички и ще бъде приет т.нар. общ подход или ще има просто един доклад за напредъка. Ако с нашите предложения се съгласят всички, аз ще докладвам, че е постигнат общ подход и законопроектът ще продължи да се движи по редовната процедура. Ако не го постигнем, ще дам доклад за напредъка, в който ще има т. нар." червени линии", които не можем да преминем и на следващото председателство отново ще се търси общ подход, каза Московски.

И Станишев се обяви срещу протекционизма

И лидерът на Партията на европейските социалисти (ПЕС) Сергей Станишев се обяви срещу промените, които се налагат с т.нар. Пакет за мобилност.

По мобилния пакет решаваща роля има правителството, но предложенията в него имат характер на протекционизъм в полза на едни държави срещу транспортния ни сектор, което е неприемливо, заяви Станишев днес преди координационна среща на левите премиери и партийни лидери.

"Разделението не е толкова на политически семейства, колкото на национални групи. Това, което ние се опитваме да постигнем да има справедлив баланс, защото такъв беше постигнат например при трудните преговори между страните-членки в институциите по отношение на директивата за командированите", заяви Станишев. По думите му това ще се търси и в разговорите за транспортния сектор. „

Европейската комисия върна част от текстовете за транспортните фирми, министър Московски пише опровержение, коментира и министър-председателят Бойко Борисов във връзка с българските предложения за промени в законодателния проект за мобилност.

"Европейската комисия върна част от текстовете по линия на транспортните фирми - някои от тях ни удовлетворяват, други - не. Така че в момента министърът на транспорта Ивайло Московски и екипа му пишат опровержение по някои от точките и се надявам да продължим да работим в тази посока и да имаме съответната подкрепа", каза още Борисов.

Утре, когато е срещата ЕС-Западни Балкани, превозвачите излизат на протест, който, според депутата от ГЕРБ Станислав Иванов, ще бъде "мирно шествие в подкрепа на правителството".

Къде излизат превозвачите

Около 100 камиона и още толкова автобуси ще излязат на протеста в София, а в цялата страна ще бъдат много повече, защото се включват и градовете Пловдив, Велико Търново, Враца, Видин, Русе, Благоевград, Сандански, Петрич и др.

Предвижда се автомобилно шествие с тежкотоварни камиони и автобуси от 10 ч до 17 ч на бул. "Цариградско шосе" (отбивката към бул. "Брюксел", лентите в посока София). Паркирани товарни автомобили ще наредят протестна колона до отбивката за кв. "Дървеница" (4-ти км). След отбивката за кв. "Дървеница" до отбивката за бул. "Ситняково" ще има колона от автобуси.

От 13 ч до 17 ч ще има протестно шествие със сборен пункт пл. "Македония", по маршрута от ул. "Алабин" към Съдебната палата, вдясно по бул. "Витоша" до парковото пространство пред НДК, където протестиращите ще държат речи.

Коментари

Добре, че не са "популисти" :))))

Иначе кой знае какво щеше да стане :)))

Робите шофьори

ще продължат да са такива с българските чорбаджии! Затова всичко грамотно, кадърно.... вече работи за западни фирми и си имат добри заплати, почивки, осигуровки, пенсии!

А как ще достигнем европийските заплати?

Нали всички реват, че трябва да се повишават заплатите? Ето, сега има възможност да се повишата заплатите на шофьорите-тираджии. Обаче - протести ДОРИ от самите шофьори!!!! Всъщност българските фирми работят в Европа на цени, близки, малко по-ниски, от европейските. А заплатите - ниски. Извод - каймакът остава някъде другаде! Питам се кога и шофьорите на ТИР ще запрашат да работят в белите държави?

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията