Ad Config - Website header

 

Article_top

Предлаганите промени в плана за мобилност, станали известни като "Закона Макрон", които притесняват българските превозвачи, не са само в ущърб на България и на нашия транспортен бизнес, а противоречат и на редица европейски принципи.

Това смята вицепремиерът Томислав Дончев. Според него тези промени били и против един от основните принципи - за свободното движение на хора.

"Как ще вменяваме на един превозвач на колко седмици къде да ходи? Той може да не иска да се прибере вкъщи. Може да реши да види тъща си в Испания", аргументира се Дончев по Нова тв.

По време на срещата на върха в София през миналата седмица европейските лидери бяха посрещнати от протестите на недоволните превозвачи. Те са против регламента, който предвижда тираджиите да се прибират в родината си поне веднъж на 3 седмици, задължително да отсядат в хотели, а командировъчните им да са в размер в съответствие със законодателството в страната, в която се намират. 

Вицепремиерът коментира и срещата на върха ЕС - Западни Балкани: „Това събитие само по себе си е успех. На него беше свършена много работа, а това, което съвсем не бива да се забравя, е, че и след него има да се върши много работа. Темата ни беше изключително удачно избрана.”

„И тук обичайно фокусираме разговора – кой колко пари ще дава. Чухме, 10 милиарда за свързаност, за инфраструктура – това е добре. Това е т. нар. хибридно финансиране. Най-голямата задача обаче е друга и тя е двустранна – първо, това е процес, който трябва да тече през следващите години. Говорим за реформи в самите държави. Второ, работа с гражданите, които трябва да бъдат убедени, че нямат друга приемлива алтернатива”, разясни Дончев. 

Според вицепремиера този път строителството на АЕЦ "Белене" "тръгва по различен начин". 

"Този път никой не казва, че държавата ще дава пари или ще гарантира инвестицията на някого. И когато се организира честна, прозрачна, конкурсна процедура, чрез която да бъде избран най-добрият инвеститор, това е най-силната гаранция, че този проект има икономическа перспектива", каза той.

Срещу тази схема икономически аргументи не можело да бъдат намерени, доводите против били само политически.

"Да, ако АЕЦ "Белене" бъде построена, реакторите ще бъдат руски, но по причина, че България вече притежава тези реактори и си ги е платила даже. С какви други технологии ще бъде завършена централата зависи от самия инвеститор", каза още вицепремиерът.

 

Предлаганите промени в плана за мобилност, станали известни като "Закона Макрон", които притесняват българските превозвачи, не са само в ущърб на България и на нашия транспортен бизнес, а противоречат и на редица европейски принципи.

Това смята вицепремиерът Томислав Дончев. Според него тези промени били и против един от основните принципи - за свободното движение на хора.

"Как ще вменяваме на един превозвач на колко седмици къде да ходи? Той може да не иска да се прибере вкъщи. Може да реши да види тъща си в Испания", аргументира се Дончев по Нова тв.

По време на срещата на върха в София през миналата седмица европейските лидери бяха посрещнати от протестите на недоволните превозвачи. Те са против регламента, който предвижда тираджиите да се прибират в родината си поне веднъж на 3 седмици, задължително да отсядат в хотели, а командировъчните им да са в размер в съответствие със законодателството в страната, в която се намират. 

Вицепремиерът коментира и срещата на върха ЕС - Западни Балкани: „Това събитие само по себе си е успех. На него беше свършена много работа, а това, което съвсем не бива да се забравя, е, че и след него има да се върши много работа. Темата ни беше изключително удачно избрана.”

„И тук обичайно фокусираме разговора – кой колко пари ще дава. Чухме, 10 милиарда за свързаност, за инфраструктура – това е добре. Това е т. нар. хибридно финансиране. Най-голямата задача обаче е друга и тя е двустранна – първо, това е процес, който трябва да тече през следващите години. Говорим за реформи в самите държави. Второ, работа с гражданите, които трябва да бъдат убедени, че нямат друга приемлива алтернатива”, разясни Дончев. 

Според вицепремиера този път строителството на АЕЦ "Белене" "тръгва по различен начин". 

"Този път никой не казва, че държавата ще дава пари или ще гарантира инвестицията на някого. И когато се организира честна, прозрачна, конкурсна процедура, чрез която да бъде избран най-добрият инвеститор, това е най-силната гаранция, че този проект има икономическа перспектива", каза той.

Срещу тази схема икономически аргументи не можело да бъдат намерени, доводите против били само политически.

"Да, ако АЕЦ "Белене" бъде построена, реакторите ще бъдат руски, но по причина, че България вече притежава тези реактори и си ги е платила даже. С какви други технологии ще бъде завършена централата зависи от самия инвеститор", каза още вицепремиерът.

Коментари

Да видим за колко време троляка

ще обърне линията и ще почне да амбразурничи тук. Един от вчера вече говори за "базови мощности", очакваме и още.

Gotse Delchev's picture
Gotse Delchev
Gotse Delchev

Бойко изнудва собствения си народ!

Много е трудно на г-н Дончев хем да пази министерското си столче, хем да говори истината. "Умереният" Дончев не иска да признае, че Борисов умишлено припряно плати реакторите на руската страна и сега логически изнудва: "Щом ги притежаваме, защо да не ги използваме"?! Независимо кой ще построи АЕЦ Белене, тя винаги ще бъде под руско око, защото основно е политически проект, а Русия ревниво на всяка цена пази българското ловно поле зъа сабе си. .

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията