Ad Config - Website header

 

Article_top

Превозвачи и български евродепутати призоваха днес да се приберат фанфрите и да не се спекулира с изявленията за "победа над Макрон". Подобни твърдения се чуха след вчерашното гласуване на транспортната комисия към Европейския парламент (ЕП), която не подкрепи част от промените в т.нар. Пакет за мобилност, инициативата за който дойде от Франция.

Те срещнаха недоволството на българските превозвачи, които се опасяват, че изискванията за по-добра и повече почивка на шофьора и по-добро заплащане ще изместят източноевропейските фирми от европейския пазар.

Заместник-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов определи гласуваните вчера от комисията на ЕП текстове "като път към ада - постлан с добри намерения".

"От информацията, която получихме от евродепутата Петър Курумбашев (ПЕС), се оказва, че дори това е по-тежкият вариант, отколкото това, срещу което протестирахме. В протеста ни нашите шофьори трябваше да се прибират на три седмици, но сега се оказва, че нашите камиони трябва да се прибират на 15 дни, което е две седмици. Незнайно защо камионът трябва да се прибира, защото той нито има роднини, нито деца, за да си почива при тях, нито има социална отговорност", коментира Лалов пред агенция "Фокус".

Според него това е най-страшният удар, по-страшен от предишния. "...Казва се, че ние сме победили в една битка, но все още не сме спечелили войната. Това за жалост не е точно така, не ми е ясно пиар ли е, или е неразбиране на проблема. Това, което се е случило, не може да се каже, че въобще е победа в каквото и да е", допълни той.

"Например може да се ползва седмичната почивка на паркинги, на които изискванията за тях все още не са изградени. Щели да бъдат изградени след 3-4 месеца, но тези паркинги трябва да отговарят на 50 условия, в това число и колко пейки да има на тях. Пита се в задачата камиони от Германия и Белгия, които преминават през България и трябва да правят почивка, на кой наш паркинг биха се спрели, защото такива нямаме. А там изградените паркинги не навсякъде отговарят на някакви условия", поясни Лалов.

По думите му Германия има примерни паркинги, които отговарят, но те като площ и капацитет не могат да поемат дори и трафика на германските камиони, камо ли на останалите.

Да не бързаме да се радваме, в никакъв случай не мисля, че това е победа, потвърди и Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ).

"В действителност е отпаднало изискването за командироване съгласно Директивата. Има някакъв напредък във връзка със спането на борда на превозното средство, тоест, когато е на паркинг, който отговаря на един куп изисквания. В такъв случай водачът може да спи в превозното средство. Обаче ние не знаем да има такива изградени паркинги", заяви Димитров пред агенция "Фокус".

Той уточни, че желанието е било, докато не бъдат изградени тези паркинги в конкретна държава членка на всеки 100 км, както е посочил европейският комисар за транспорта Виолета Булц, да не може държавата членка да прилага това изискване.

"Тоест водачите да могат да спят в превозното средство. А в конкретния случай, ако няма такива паркинги, сме длъжни да спим в хотели. Оставяме камиона не е ясно на кой несигурен паркинг", допълни той.

Димитров поясни, че има напредък относно най-голямото притеснение на превозвачите - изискването на всеки три седмици шофьорите да се прибират вкъщи.

"Но се появява една нова точка, която гласи, че третата седмица трябва да има едно товарене и разтоварване в територията на страната по регистрация. Това за нас е много по-лошо, отколкото прибирането на водача у дома. Прибирането на водача може да стане с автобус, с лека кола, дори с камиона, който е празен или с някакъв товар. В случая какво казват – водачът може да не се прибира, тоест оставяме го в Европа, но превозното средство трябва да го приберем с товар до страната на регистрация и трябва да излезе с товар", коментира той.

Получава се така, че дори не може превозното средство да се прибере празно. "Става така, че на база нашият внос и износ може да се окаже, че един камион ще чака с месеци, докато намери товар за България и от България, или ще извършва превозите на себестойност само и само да отговори на това изискване", каза още Димитър Димитров.

"Когато имаме пълната информация, ще може да кажем устройва ли ни или не. Към момента - удовлетворили са нашите искания, но са вкарали някои нови, които много повече ни утежняват, отколкото предните. Изчакваме, защото може да се окаже, че са ни подвели или ние не сме разбрали правилно. Не бързаме да се радваме, в никакъв случай не мисля, че това е победа."

Имаме успех на ниво комисия в Европарламента, но крайният резултат едва ли ще стане ясен и по време на австрийското председателство, заяви транспортният министър Ивайло Московски.

Евродепутати: Да не бързаме да бием тъпаните

Евродепутатите Петър Курумбашев и Ангел Джамбазки призоваха да не се бърза с радостните възгласи.

"Стратегическият пробив, който бе постигнат при гласуването в Комисията по транспорт и туризъм в ЕП, е Директивата за командироване на работници да не се прилага за международния транспорт. От друга страна, в абсолютно същото изменение се казва, че тази Директива за командироване на работници ще се прилага още от първия ден за каботажа. Т.е. директивата изключва международния транспорт, но за каботажа се прилага от ден първи. Едното е добре за нас, а другото - не", заяви Курумбашев по БНР.

(Каботажен превоз има в случаите, когато превозвач от една държава може да извършва превози в друга страна от ЕС - изискването е да има лиценз. Бел.р.)

Той обясни, че е било гласувано седмичната и намалената седмична почивка да се ползват в хотел или на друго място, осигурено от работодателя. Компенсацията за намалената седмична почивка ще се ползва преди изтичането на третата седмица.

"Не е вярно, че не са гласувани трите седмици. Но се казва, че не е задължително се ползват вкъщи, а може да се ползват или вкъщи, или на място, посочено от шофьора. За това се борихме дълго време и питахме защо точно тази почивка трябва да се ползва вкъщи и защо не може човекът да отиде някъде на мач например, или просто да има друг избор“, обясни Курумбашев.

Той потвърди, че е бил гласуван този "много неприятен текст" - че на всеки три седмици трябва да има поне едно разтоварване и натоварване в държавата членка на регистрация.

"Което означава, че ако с горния текст почти сме избегнали връщането на шофьора, то с този казваме, че камионът трябва да се връща. Изискването за връщане на камиона е още по-странно. Ако шофьорът може да е носталгичен към своето семейство, то на камиона защо му е мъчно и защо той трябва да се върне?“, запита социалистът.

"По отношение на каботажа – гласувано беше той да бъде разрешен в рамките на 7 дни, но пък дефиницията е, че е разрешен в рамките на 7 дни от последното разтоварване в приемащата държава членка в хода на входящ международен превоз, при условие че престоят в тази държава членка не надвишава 48 часа след влизането им на територията на тази държава членка. Т.е. той не може да стигне до Германия и да извършва там каботаж седем дни, а може да го извършва само на път за вкъщи, и то в рамките на 7 дни. Посланието на западните държави към нас беше: "Каботажът остава за нас, а либерализираме международния транспорт", поясни Петър Курумбашев.

Според него така големите държави членки ни казват: "Вие няма да се занимавате с каботаж или ще се занимавате при много ограничени условия. А стратегическият пробив беше по отношение на това Директивата да не се прилага по отношение на международния транспорт и възможността шофьорът да се връща не само у дома, но и на място, посочено или избрано от него."

Триалог

"Рано е да се бие тъпан. И друг път съм бил свидетел на подобни въздухарски изпълнения, но мачът приключва с последния съдийски сигнал. В момента сме към края на второто полувреме по отношение на парламента", смята той.

Евродепутатът призова да се изчака, за да се види гласуването в пленарната зала. След това Европейският парламент ще излъчи своята позиция и се отива на преговори с Европейския съвет и с Европейската комисия, където - независимо от гласуването в ЕП, може да се стигне и до различна позиция. В т.нар. триалог се постига компромис между тези три институции.

Вчерашното гласуване е добра новина за родния транспортен бизнес, но Западна Европа не се е отказала да прокара идеите си, каза Ангел Джамбазки. Преждевременните празненства са излишни, добави той.

 
Илюстрация БГНЕС

Превозвачи и български евродепутати призоваха днес да се приберат фанфрите и да не се спекулира с изявленията за "победа над Макрон". Подобни твърдения се чуха след вчерашното гласуване на транспортната комисия към Европейския парламент (ЕП), която не подкрепи част от промените в т.нар. Пакет за мобилност, инициативата за който дойде от Франция.

Те срещнаха недоволството на българските превозвачи, които се опасяват, че изискванията за по-добра и повече почивка на шофьора и по-добро заплащане ще изместят източноевропейските фирми от европейския пазар.

Заместник-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов определи гласуваните вчера от комисията на ЕП текстове "като път към ада - постлан с добри намерения".

"От информацията, която получихме от евродепутата Петър Курумбашев (ПЕС), се оказва, че дори това е по-тежкият вариант, отколкото това, срещу което протестирахме. В протеста ни нашите шофьори трябваше да се прибират на три седмици, но сега се оказва, че нашите камиони трябва да се прибират на 15 дни, което е две седмици. Незнайно защо камионът трябва да се прибира, защото той нито има роднини, нито деца, за да си почива при тях, нито има социална отговорност", коментира Лалов пред агенция "Фокус".

Според него това е най-страшният удар, по-страшен от предишния. "...Казва се, че ние сме победили в една битка, но все още не сме спечелили войната. Това за жалост не е точно така, не ми е ясно пиар ли е, или е неразбиране на проблема. Това, което се е случило, не може да се каже, че въобще е победа в каквото и да е", допълни той.

"Например може да се ползва седмичната почивка на паркинги, на които изискванията за тях все още не са изградени. Щели да бъдат изградени след 3-4 месеца, но тези паркинги трябва да отговарят на 50 условия, в това число и колко пейки да има на тях. Пита се в задачата камиони от Германия и Белгия, които преминават през България и трябва да правят почивка, на кой наш паркинг биха се спрели, защото такива нямаме. А там изградените паркинги не навсякъде отговарят на някакви условия", поясни Лалов.

По думите му Германия има примерни паркинги, които отговарят, но те като площ и капацитет не могат да поемат дори и трафика на германските камиони, камо ли на останалите.

Да не бързаме да се радваме, в никакъв случай не мисля, че това е победа, потвърди и Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ).

"В действителност е отпаднало изискването за командироване съгласно Директивата. Има някакъв напредък във връзка със спането на борда на превозното средство, тоест, когато е на паркинг, който отговаря на един куп изисквания. В такъв случай водачът може да спи в превозното средство. Обаче ние не знаем да има такива изградени паркинги", заяви Димитров пред агенция "Фокус".

Той уточни, че желанието е било, докато не бъдат изградени тези паркинги в конкретна държава членка на всеки 100 км, както е посочил европейският комисар за транспорта Виолета Булц, да не може държавата членка да прилага това изискване.

"Тоест водачите да могат да спят в превозното средство. А в конкретния случай, ако няма такива паркинги, сме длъжни да спим в хотели. Оставяме камиона не е ясно на кой несигурен паркинг", допълни той.

Димитров поясни, че има напредък относно най-голямото притеснение на превозвачите - изискването на всеки три седмици шофьорите да се прибират вкъщи.

"Но се появява една нова точка, която гласи, че третата седмица трябва да има едно товарене и разтоварване в територията на страната по регистрация. Това за нас е много по-лошо, отколкото прибирането на водача у дома. Прибирането на водача може да стане с автобус, с лека кола, дори с камиона, който е празен или с някакъв товар. В случая какво казват – водачът може да не се прибира, тоест оставяме го в Европа, но превозното средство трябва да го приберем с товар до страната на регистрация и трябва да излезе с товар", коментира той.

Получава се така, че дори не може превозното средство да се прибере празно. "Става така, че на база нашият внос и износ може да се окаже, че един камион ще чака с месеци, докато намери товар за България и от България, или ще извършва превозите на себестойност само и само да отговори на това изискване", каза още Димитър Димитров.

"Когато имаме пълната информация, ще може да кажем устройва ли ни или не. Към момента - удовлетворили са нашите искания, но са вкарали някои нови, които много повече ни утежняват, отколкото предните. Изчакваме, защото може да се окаже, че са ни подвели или ние не сме разбрали правилно. Не бързаме да се радваме, в никакъв случай не мисля, че това е победа."

Имаме успех на ниво комисия в Европарламента, но крайният резултат едва ли ще стане ясен и по време на австрийското председателство, заяви транспортният министър Ивайло Московски.

Евродепутати: Да не бързаме да бием тъпаните

Евродепутатите Петър Курумбашев и Ангел Джамбазки призоваха да не се бърза с радостните възгласи.

"Стратегическият пробив, който бе постигнат при гласуването в Комисията по транспорт и туризъм в ЕП, е Директивата за командироване на работници да не се прилага за международния транспорт. От друга страна, в абсолютно същото изменение се казва, че тази Директива за командироване на работници ще се прилага още от първия ден за каботажа. Т.е. директивата изключва международния транспорт, но за каботажа се прилага от ден първи. Едното е добре за нас, а другото - не", заяви Курумбашев по БНР.

(Каботажен превоз има в случаите, когато превозвач от една държава може да извършва превози в друга страна от ЕС - изискването е да има лиценз. Бел.р.)

Той обясни, че е било гласувано седмичната и намалената седмична почивка да се ползват в хотел или на друго място, осигурено от работодателя. Компенсацията за намалената седмична почивка ще се ползва преди изтичането на третата седмица.

"Не е вярно, че не са гласувани трите седмици. Но се казва, че не е задължително се ползват вкъщи, а може да се ползват или вкъщи, или на място, посочено от шофьора. За това се борихме дълго време и питахме защо точно тази почивка трябва да се ползва вкъщи и защо не може човекът да отиде някъде на мач например, или просто да има друг избор“, обясни Курумбашев.

Той потвърди, че е бил гласуван този "много неприятен текст" - че на всеки три седмици трябва да има поне едно разтоварване и натоварване в държавата членка на регистрация.

"Което означава, че ако с горния текст почти сме избегнали връщането на шофьора, то с този казваме, че камионът трябва да се връща. Изискването за връщане на камиона е още по-странно. Ако шофьорът може да е носталгичен към своето семейство, то на камиона защо му е мъчно и защо той трябва да се върне?“, запита социалистът.

"По отношение на каботажа – гласувано беше той да бъде разрешен в рамките на 7 дни, но пък дефиницията е, че е разрешен в рамките на 7 дни от последното разтоварване в приемащата държава членка в хода на входящ международен превоз, при условие че престоят в тази държава членка не надвишава 48 часа след влизането им на територията на тази държава членка. Т.е. той не може да стигне до Германия и да извършва там каботаж седем дни, а може да го извършва само на път за вкъщи, и то в рамките на 7 дни. Посланието на западните държави към нас беше: "Каботажът остава за нас, а либерализираме международния транспорт", поясни Петър Курумбашев.

Според него така големите държави членки ни казват: "Вие няма да се занимавате с каботаж или ще се занимавате при много ограничени условия. А стратегическият пробив беше по отношение на това Директивата да не се прилага по отношение на международния транспорт и възможността шофьорът да се връща не само у дома, но и на място, посочено или избрано от него."

Триалог

"Рано е да се бие тъпан. И друг път съм бил свидетел на подобни въздухарски изпълнения, но мачът приключва с последния съдийски сигнал. В момента сме към края на второто полувреме по отношение на парламента", смята той.

Евродепутатът призова да се изчака, за да се види гласуването в пленарната зала. След това Европейският парламент ще излъчи своята позиция и се отива на преговори с Европейския съвет и с Европейската комисия, където - независимо от гласуването в ЕП, може да се стигне и до различна позиция. В т.нар. триалог се постига компромис между тези три институции.

Вчерашното гласуване е добра новина за родния транспортен бизнес, но Западна Европа не се е отказала да прокара идеите си, каза Ангел Джамбазки. Преждевременните празненства са излишни, добави той.

Коментари

Socratus MMXVIII's picture
Socratus MMXVIII
Sokratus

Май, май ББ си е направил PR!!!

Каква не изненада!!!
;)
смехурко's picture
смехурко
смехурко

Каква победа?

Победа на българските транспортни мафиоти, които държат служителите си в състояние на робство?
А ето и кой е Йордан Арабаджиев, който вчера плашеше с референдум: "Бидейки шеф на ДАИ-Пловдив той създава т. нар. "Данък спокойствие", което не е нищо друго, освен тежко престъпление по смисъла на НК. Привлечен е като зам. директор в ИА "Автомобилна администрация" по времето, когато директор беше Валентин Божков. Така тази престъпна практика да се изнудват транспортните фирми се въведе за цялата страна.
Божков беше обвинен и арестуван, но Арабаджиев не беше пипнат и остана зам. директор и на следващия директор-Димитър Ганев. По това време бяха уличени 19 служители от Агенцията, че са създали ОПГ. Но Арабаджиев пак се промъкна сух между капките. Сега е председател на съюза на превозвачите.
За да не го пипнат него, значи е към службите. Та ето какво представляват лекетата, които непрекъснато плашат с и говорят срещу ЕС!
Socratus MMXVIII's picture
Socratus MMXVIII
Sokratus

Тези Роби

взимат минимално 1800 евро на месец, 1/4 от годината не работят. Да наистина не съм им леки условията на работа, но кой смята, че Западняк, ще предпочете да работи с източноевропейска фирма, ако не му даде по-добра цена!
Няма как да ги стигнем по стандарт западноевропейците, ако не работим повече от тях и за по-малко с години наред!!! Ако искаме колкото тях те си имат местни работници!
И най-важното тези 100 хиляди роби внасят в България над 2 млрд евро, само от заплати или над 2% от БВП.
Ако всички роби даваха такъв принос към БВП-то отдавна да сме няколко пъти по-богати. А като сме по-богати може да поставяме условия!
;)

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията