Ad Config - Website header

 

Article_top

Депутатите на "БСП за България" искат от министъра на транспорта Ивайло Московски да им предостави анализите на международните консултанти за концесията на летище София. Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) са консултантите по концесията.

На заседанието си миналата седмица правителството реши да даде старт на концесията на летище София - за втори път, след като първият опит беше спрян от служебното правителство. Позицията на левицата е, че и това правителство, и предишното се опитват да отдадат най-печелившото българско държавно дружество на концесия.

Соцдепутатът Георги Сливенски съобщи, че на летището са започнали съкращения на работници и въвеждане на изискванията на бъдещия концесионер според предварителните условия, за да може, когато получи концесията, да няма противопоставяне от страна на работниците. БСП ще застане зад всеки един работник, който бъде неоснователно съкратен, уволнен или изгонен от летището, заяви миналата седмица Свиленски.

Бъдещият концесионер е задължен да инвестира 600 милиона евро за 35-годишния срок на концесията, като до десетата година трябва да изгради и нов пътнически терминал, който ще е трети за аеропорта. Това става ясно от стенограмата от правителственото заседание на 27 юли. 

"При оценяването на участниците най-висока тежест ще има концесионното възнаграждение 55%. Оценката на техническото предложение с относителна тежест – 45%. Техническото предложение ще съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и капиталови разходи", заявил на заседанието транспортният министър Ивайло Московски.

Изискванията към участниците са: да оперират поне едно международно летище с над 10 милиона превозени пътници годишно; да разполагат с нетна стойност на активите за всяка от последните три години минимум 200 милиона евро и да имат опит при финансиране поне на един проект в инфраструктурния сектор, надвишаващ 400 милиона евро.

Годишните концесионни възнаграждения, които ще се дължат за всяка една година от срока на концесията са в размер не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на обекта на концесия и дължимия ДДС върху сумата - едно от двете, което е по-голямо, е казал още министър Московски.

Със средствата, които ще получи от концесията, правителството ще погаси задълженията на БДЖ. Те са 470 милиона лева. В началото на май т.г., в писмен отговор на депутатски въпрос, Московски съобщи, че в разговор с Главна дирекция "Конкуренция" на Европейската комисия, се казва, че максималната "държавна помощ", която би могла да се окаже на "Холдинг БДЖ", е за най-много 320 млн. лева, в т.ч. погасяване на задълженията към държавната Национална компания "Железопътна инфраструктура". (НКЖИ).

 

Депутатите на "БСП за България" искат от министъра на транспорта Ивайло Московски да им предостави анализите на международните консултанти за концесията на летище София. Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) са консултантите по концесията.

На заседанието си миналата седмица правителството реши да даде старт на концесията на летище София - за втори път, след като първият опит беше спрян от служебното правителство. Позицията на левицата е, че и това правителство, и предишното се опитват да отдадат най-печелившото българско държавно дружество на концесия.

Соцдепутатът Георги Сливенски съобщи, че на летището са започнали съкращения на работници и въвеждане на изискванията на бъдещия концесионер според предварителните условия, за да може, когато получи концесията, да няма противопоставяне от страна на работниците. БСП ще застане зад всеки един работник, който бъде неоснователно съкратен, уволнен или изгонен от летището, заяви миналата седмица Свиленски.

Бъдещият концесионер е задължен да инвестира 600 милиона евро за 35-годишния срок на концесията, като до десетата година трябва да изгради и нов пътнически терминал, който ще е трети за аеропорта. Това става ясно от стенограмата от правителственото заседание на 27 юли. 

"При оценяването на участниците най-висока тежест ще има концесионното възнаграждение 55%. Оценката на техническото предложение с относителна тежест – 45%. Техническото предложение ще съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и капиталови разходи", заявил на заседанието транспортният министър Ивайло Московски.

Изискванията към участниците са: да оперират поне едно международно летище с над 10 милиона превозени пътници годишно; да разполагат с нетна стойност на активите за всяка от последните три години минимум 200 милиона евро и да имат опит при финансиране поне на един проект в инфраструктурния сектор, надвишаващ 400 милиона евро.

Годишните концесионни възнаграждения, които ще се дължат за всяка една година от срока на концесията са в размер не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на обекта на концесия и дължимия ДДС върху сумата - едно от двете, което е по-голямо, е казал още министър Московски.

Със средствата, които ще получи от концесията, правителството ще погаси задълженията на БДЖ. Те са 470 милиона лева. В началото на май т.г., в писмен отговор на депутатски въпрос, Московски съобщи, че в разговор с Главна дирекция "Конкуренция" на Европейската комисия, се казва, че максималната "държавна помощ", която би могла да се окаже на "Холдинг БДЖ", е за най-много 320 млн. лева, в т.ч. погасяване на задълженията към държавната Национална компания "Железопътна инфраструктура". (НКЖИ).

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета