Ad Config - Website header

 

Article_top

До 5 минути вече ще може да се провери дали която и да било покупка е отчетена в НАП, след като новите изисквания, дописани към Наредба № Н-18 от 13 декември 2006 г., са публикувани в Държавен вестник.

Наредбата е за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти, изискванията към софтуерите за управлението им и изисквания към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин. Основната й цел е засилване на финансовата дисциплина и подобряване на контрола при отчитането на търговските обороти, съобщи пресцентърът на НАП.

Информацията за всяка покупка, платена в брой, с чек, ваучер, дебитна или кредитна карта, или с други заместващи парите платежни средства, ще трябва да се изпраща до пет минути към сървърите на НАП. На всяка касова бележка трябва да има и двумерен баркод (QR код).

След сканирането му всеки клиент ще може да провери дали данните за неговата покупка са изпратени и отчетени в НАП, както и ако това не се е случило - да подаде автоматично сигнал за това. По този начин данъчните очакват да се засили гражданският контрол и да се подобри финансовата дисциплина на търговците при отчитане на оборотите.

Промените предвиждат също, че няма да се допуска издаването на други служебни бонове, освен изрично дефинираните в наредбата. Предвидени са и други промени, свързани с изисквания към софтуера за управление на продажбите, които използват някои фирми, за да автоматизират издаването на платежни документи. Всички регистрирани по ДДС фирми ще имат срок до края на март 2019 г. да приведат дейността си съобразно изискванията на наредбата.

Срокът за всички останали, включително бензиностанциите, е до края на юни 2019 г., а за тези, които използват интегрирани автоматизирани системи за управление на търговската дейност – до края на 2019 година. За да информират фирмите навреме, от НАП са подготвили информационна кампания, която предвижда публикуване на информация на интернет страницата – www.nap.bg, отпечатване и разпространение на специални брошури, персонален мейлинг до заинтересованите лица, както и срещи в офисите на НАП.

Вече е изработен и публикуван специален софтуер, с който всеки, притежаващ фискално устройство, може да провери дали то подлежи на доработване или не, на интернет страницата на НАП на адрес: http://nraapp02.nra.bg/fdlookup/.

 

До 5 минути вече ще може да се провери дали която и да било покупка е отчетена в НАП, след като новите изисквания, дописани към Наредба № Н-18 от 13 декември 2006 г., са публикувани в Държавен вестник.

Наредбата е за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти, изискванията към софтуерите за управлението им и изисквания към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин. Основната й цел е засилване на финансовата дисциплина и подобряване на контрола при отчитането на търговските обороти, съобщи пресцентърът на НАП.

Информацията за всяка покупка, платена в брой, с чек, ваучер, дебитна или кредитна карта, или с други заместващи парите платежни средства, ще трябва да се изпраща до пет минути към сървърите на НАП. На всяка касова бележка трябва да има и двумерен баркод (QR код).

След сканирането му всеки клиент ще може да провери дали данните за неговата покупка са изпратени и отчетени в НАП, както и ако това не се е случило - да подаде автоматично сигнал за това. По този начин данъчните очакват да се засили гражданският контрол и да се подобри финансовата дисциплина на търговците при отчитане на оборотите.

Промените предвиждат също, че няма да се допуска издаването на други служебни бонове, освен изрично дефинираните в наредбата. Предвидени са и други промени, свързани с изисквания към софтуера за управление на продажбите, които използват някои фирми, за да автоматизират издаването на платежни документи. Всички регистрирани по ДДС фирми ще имат срок до края на март 2019 г. да приведат дейността си съобразно изискванията на наредбата.

Срокът за всички останали, включително бензиностанциите, е до края на юни 2019 г., а за тези, които използват интегрирани автоматизирани системи за управление на търговската дейност – до края на 2019 година. За да информират фирмите навреме, от НАП са подготвили информационна кампания, която предвижда публикуване на информация на интернет страницата – www.nap.bg, отпечатване и разпространение на специални брошури, персонален мейлинг до заинтересованите лица, както и срещи в офисите на НАП.

Вече е изработен и публикуван специален софтуер, с който всеки, притежаващ фискално устройство, може да провери дали то подлежи на доработване или не, на интернет страницата на НАП на адрес: http://nraapp02.nra.bg/fdlookup/.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията