Политологът Огнян Минчев обвини някои социолози в арогантност и наглост.

Минчев бе гост на сутрешния блок на Нова тв, за да коментира какво толкова го е разгневило толкова много, че да напише острия си коментар за социологическите изследвания. 

Вчера в профила си във facebook той написа:

"Национални телевизии проявяват рецидивиращ идиотизъм - продължават да рекламират "резултати от социологически изследвания" направени - о, Боже - от "социологическите агенции" Мъди Яна и Кукумявка Харис... Зная, че става дума за пари - псевдо-социологическият монопол около Би Би Йес Йес винаги е разполагал с неограничени ресурси за политически пи-ар. Само че поне националните телевизии е крайно време да се убедят в няколко очевидни неща. Първо, има съществена разлика между истински сондаж на общественото мнение и платена пи-ар акция, леко маскирана като демоскопия. В България вече и кучетата знаят разликата между двете и кой с коя от двете професии се занимава. Второ, когато Койо Койев се появи в едно предаване, зрителите остават с впечатлението, че всичко останало в предаването също е чиста лъжа. А това не е вярно - телевизията често насажда "разумното, доброто, вечното" (Остап Бендер, "Златният телец"). Трето, да смяташ своите зрители за идиоти е много опасно в средносрочен план - който не вярва, нека пита лидера на партия България Без Цецо (Василев) къде е сега доскоро поверената му телевизия Седем без нещо. Репутацията на лъжливото овчарче не пречи на псевдо-социологическия монопол, но може да закопае всяка - дори и най-надутата и високомерна медия"

"Съществува една добре известна мрежа от социологически фирми със свой собствен център. Не искам да говоря с имена, но за всички е известно съществуването на тази мрежа, която създава псевдосоциологически монопол, която печели властови позиции, като подменя социологията с политически пиар", заяви днес Минчев.

По думите му този политически пиар удрял по реномето на социологията. Според него през последната година и половина системно са били манипулирани и фалшифицирани данните за популярността на политическите партии, като така определените агенции директно са се включили в акции.

"Много често говорим за олигархията. Това стана една дума, която не означава нищо. Но същността на олигархията е установяване на непродуктивен монопол във всяка една основна сфера на обществения живот. Когато беше създаден един добре известен медиен монопол през последното десетилетие, вие самите сте свидетели колко падна качеството на българската журналистика. Същото е и в социологията", каза още политологът и припомни случая "Костинброд":

В заключение той изрази съмнение дали държавната социологическа агенция НЦИОМ не е била закрита умишлено. Това стана в мандата на предишния парламент.