Федералното правителство категорично отхвърля въвеждането на ограничения на скоростта по германските магистрали. Има далеч по-интелигентни мерки за опазването на климата в областта на автомобилното движение. 

Това съобщи днес в Берлин правителственият говорител Щефен Зайберт. Същевременно говорителят на канцлерката Ангела Меркел посочи:

“Разбира се, че сме длъжни да намалим вредните емисии в областта на транспорта.” 

Спорът около въвеждането на ограничения на скоростта по аутобаните възникна след предложение на правителствена комисия. На експертите от “Работна група 1” от националната платформа “Бъдеще на мобилността” беше възложено да разработят “нови креативни идеи” за щадяща климата мобилност. 

Първото, което експертите предложиха, беше въвеждането на максимална скорост от 130 км в час по германските магистрали.

Предложението категорично беше отхвърлено от федералния министър по траспорта Андреас Шойер, който по-рано лично беше свикал експертната група. В интервю за в. “Билд” министър Шойер окачестви въвеждане ограничение на скоростта като “налагане на юзди”. Той обърна внимание и на факта, че в глобален мащаб сигурността по германските аутобани е впечатляваща.

Също и новата председателка на съуправляващия в Берлин Християндемократически съюз Анегрет Крамп-Каренбауер окачестви дискусията около въвеждането на ограничение на скоростта като безсмислена. Това било “дебат фантом”, който навеждал на мисълта, че целта е шофьорите да бъдат тормозени и наказвани.

Крамп –Каренбауер посочи също, че по много от федералните шосета в Германия има въведено ограничение на скоростта, по улиците в населените места също.

На друго мнение са от полицейския профсъюз, но от друга гледна точка. Политиците трябвало да се замислят за хилядите жертви и пострадали при катастрофи. Скоростта все още била убиец номер 1 по германските пътища. Ако целта била да има по-малко жертви, нужно било да се предприемат редица мерки. На първо място е налагане на ограничение на скоростта по магистралите на 130 км в час.

Допустими били и изключения. Според пътните условия и при ненатоварени трасета скоростта би могла да е 150, дори 180 км в час.

Според социологическо проучване 51 на сто от германците са за въвеждане на ограничение на скоростта по магистралите на 130 км в час. 47 на сто от запитаните са против.

В крайна сметка решението е на правителството в Берлин – против!