Във вторник веригата от камиони е „само“ 40 км, в сряда вече е 60. Граничният пункт при Оберлаузиц изнемогва, Полша отваря допълнителен при Гьорлиц за автомобили под 7,5 тона. Германските граничари оказват подкрепа на полските, раздавайки предварително формулярите за попълване, но въпреки това чакането стига до 20 часа. И се налага намесата на Червения кръст, пожарната и други служби, които да осигурят на чакащите храни и одеяла.

Намесва се и армията – 80 войници от танкова бригада 37 се насочват към района, за да помагат при разпределението на продуктите и да осигурят нужното на чакащите. Основната причина за забавянето е меренето на температурата, наложено от полските власти, което отнема до 30 мин. Днес вече ситуацията е по-спокойна, чакането в задръстването е намаляло наполовина и продължава „само“ осем часа – по актуални данни. Но както предупреждават медиите, който е тръгнал към Полша, трябва задължително да е с пълен резервоар и да не пропуска съобщенията за задръствания на пътната полиция.

Министър-председателят на федералната провинция Саксония Михаел Кречмер разкритикува Полша за създадения хаос:

„Ако обработката на документите на един камион отнема 15 минути, това няма да помогне за разрешението на ситуацията. Полската страна би трябвало да реагира по-бързо.“

В отговор попълването на формуляри със сведения за местопребиваването, нужни за спешното намиране на съответния човек по адрес, отпадна. И това позволи да се спести доста време.

Полският премиер Матеуш Моравецки също коментира темата и отбеляза:

„Опашките по западната граница с Германия вече са съкратени и ние ще направим всичко възможно, за да преминат  следващите часове безпроблемно.“

Следващият пик в придвижванията към Полша обаче предстои – в края на седмицата, във връзка с което полицията в Саксония призовава към търпение в извънредната ситуация. И полага специални грижи за преминаващите по трасето тежкотоварни камиони с животни, които се изкарват от колоните, за да могат да бъдат транспортирани по-бързо. Германският съюз за защита на животните настоя от своя страна да спре превоза на живи животни – щом множество камиони са заседнали в задръстванията. Дори и при нормални обстоятелства тези транспорти са изтезание, а когато се стига до проблеми, както сега във времената на коронавируса, става още по-зле, изтъкна председателят на съюза Томас Шрьодер. На животните им липсват вода и храна, кравите няма как да бъдат издоени.

Федералният външен министър Хайко Маас определи ситуацията на германско-полската граница като „истински драматична“ и съобщи, че е в постоянен контакт с полските власти. Камионите, които преминават през Полша само транзит, като например в посока Литва, трябва да използват отделни ленти и да не „висят“ сред другите тежкотоварни автомобили. Надеждите на Маас са, че в „следващите дни положението ще се успокои“. Полша затвори едностранно границата си към Германия в неделя.

Междувременно на най-голямото германско летище във Франкфурт на Майн също не минава без полиция. Пристигащите във Федералната република хора, които не са от държави членки на ЕС, трябва незабавно да бъдат върнати обратно. От понеделник 23 март летището затваря една от пистите си, за да отвори място за самолетите на „Луфтханза“, които са в принудителен престой на земята. А нужното място няма как да е малко, щом „Луфтханза“ ще осъществи само пет процента от полетите си, планирани за периода до 19 април.

От сряда вечерта при пристигането на всеки самолет във Франкфурт се прави проверка каква част от неговите пътници са от държави, които не са членки на ЕС, респективно нямат право да влизат на територията на Германия. Проверени до момента са 5000 души, от които 139 не са имали правото да стъпят на германска територия съгласно сегашното законодателство и авиокомпаниите са били призовани спешно да ги върнат обратно. Със съдействието на полицията.