Транспортните фирми в България заплашиха с протестни действия, ако властите не реагират незабавно на километричните опашки по граничните пунктове. Това се казва в декларация от Съюза на международните превозвачи, изпратена до медиите.

Причината е изключително напрегнатата обстановка по граничните контролно-пропускателните пунктове на страната, която се наблюдава от няколко месеца. Налице е значително увеличение на колоните от чакащи товарни автомобили както на входовете, така и на изходите от България.

Най-дълги колони имало на българо-турската граница при ГКПП „Капитан Андреево – Капъкуле”, на българо-румънската граница при Дунав мост 2, както и на границата с Гърция при ГКПП „Кулата-Промахон”.

"В транспортния бранш в България, който винаги се е стремял към диалогичност, откритост и честност в отношенията с държавните институции, се формира убеждението, че органите на „Гранична полиция” и Агенция „Митници” с действията си показват нежелание за увеличаване на пропускателната способност по пунктовете", гласи обръщението, подписано от Ангел Траков, председател на УС на браншовата организация.

Съюзът неколкократно се е обръщал към компетентните органи, а именно Агенция „Митници”, Министерство на финансите и Главна дирекция „Гранична полиция”, за предприемане на съответните действия за справяне с проблема. За ситуацията бил информиран и министър-председателят Бойко Борисов, както и съответните ресорни министри. Презвозвачите съзнават и вземат предвид условията на напрежение, в които работят служителите на ГКПП във връзка с нарастването на бежанската вълна по границите.

"Независимо от това обаче, следва да бъдат отчетени влошените условия за водачите на товарни автомобили, които прекарват около 50-60 часа в чакане да преминат границата и които все по-често отказват да поемат курсове към съседните държави. Трябва да се отбележат и значителните финансови загуби от неустойки по договори за доставка, които българските превозвачи са принудени да търпят", се казва още в декларацията.

Съюзът на международните превозвачи защитава правата и интересите на българските фирми, упражняващи дейност по международен автомобилен превоз на товари и осигуряващи сериозна част от брутния вътрешен продукт на страната.