След четири месеца без каквито и да било приходи организаторите на събития в Германия решиха, че е крайно време да напомнят за себе си и да поискат помощ, лишени от възможността да отворят врати и да посрещат гости.

„Ако не ни помогнат – умираме“, казват инициаторите на своеобразната акция, изтъквайки, че те са били първите, на които е било забранено да развиват дейност, и последните, на които това ще бъде разрешено.

Затова в късната вечер на 22 юни над 8500 сгради в цяла Германия (включително Бранденбургската врата) грейнаха в червено в рамките на акцията Night of Light и замисълът определено даде ефект – съдейки по отклика в социалните мрежи и многобройните заявления „Ние сме с вас“ от всички краища на страната. Сред инициаторите са организатори на рок фестивали и концерти, водещи панаирни изложители, собственици на клубове, представители на фирми за кетъринг, хора на изкуството. С червената светлина те алармират и очакват да им бъде обърнато внимание, за да заработят отново.

Панаири например преди есента в Германия надали ще има. „Получавам отказ след отказ“, казва един от потърпевшите. Друг описва ситуацията в най-голямата зала за концерти и спортни прояви в Кьолн:

„Вместо 20 000 посетители можем да приемем едва 900. Всички се чудят кога ли ще могат да заработят пълноценно и си дават сметка, че и да вземат кредити, не знаят кога биха могли да ги върнат."

 

„Не ни забравяйте!“, апелират и се надяват на финансова подкрепа за всички сфери в бранша, както и на политически концепции – как да се върви оттук нататък.

Финансовите помощи, отпуснати на повечето фирми в сектора, се свеждат до кредити, които не могат да донесат печалба, а водят само до допълнителни задължения, казва от името на инициаторите Том Коперек, мениджър на голяма зала за събития в Есен. Затова „забравеният“ бранш напомня за себе си и за своята икономическа значимост: в него в Германия са заети един милион души, а годишният оборот е 130 милиарда евро.