Няколко работници бяха затрупани днес при струтване на новостроящия се тунел "Железница".
Към момента всички те са извадени и транспортирани към болницата в областния град, обяви пристигналият на място областен управител Бисер Михайлов, цитиран от агенция "Фокус". Според Д-р Огнян Митев - директор на МБАЛ-Благоевград, един работник трябва да бъде лекуван в столицата. Вероятно това ще стане във Военномедицинска академия.
Единият от мъжете, този, който трябва да се транспортира до София, е със счупени ребра и вероятна контузия на белия дроб. Няма опасност за живота му, но той ще остане в реанимация.
На място пристигна и директорът на Главна дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението" главен комисар Николай Николов.
Малко по-късно пристигна и премиерът Бойко Борисов в компанията на строителната министърка Петя Аврамова и началникът на ВМА ген. Венцислав Мутафчийски. Именно Борисов анонсира, че най-тежко пострадалият работник ще бъде транспортиран във ВМА. След кратък разговор със строителите, пред журналисти той посочи като най-вероятна причина за срутването проливните дъждове от изминалите дни. По думите на Аврамова пък за момента не са констатирани нарушения при изпълнение на дейностите. От традиционните живи включвания на профила на Борисов стана ясно и че преди да инспектира тунела, е посетил и пострадалите в болниците, в които са настанени.
Иначе - компанията строител обясни, че причината за инцидента е срутена скална маса при изграждането на южната част на трасето. Проблемът е възникнал около 10:30 ч. сутринта.
Тунелът "Железница" се строи в момента.
Два километра тръби трябва да свържат северната с южната част, които трябва да се срещнат по средата.
На този етап пробиването е на около 400 метра от северната страна.
Срутването е станало от южната страна, откъм самата Железница.
Припомяме, че този нов тунел "Железница" би трябвало да бъде най-дългото такова съоръжение в България с дължина от 2 км. Последните проверки там на място през май показаха, че една трета вече е прокопана, а министърката на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова обясни, че с това темпо тунелът ще бъде завършен в срок до 2022 г.
Строителството беше спечелено от консорциум, воден от известната "Джи Пи Груп", която след поредица от скандали реши, че се отказва от проекта. Малко по-късно стана ясно, че тя ще продължи строителството.
Самата обществена поръчка за тунела беше многократно спирана, пускана отново и придружавана от редица съмнения за корупционни практики. Все пак миналата година работата стартира.
Целият участък струва почти 190 млн. лв.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни