"Старбъкс" (Starbucks) стана поредната компания, която спира да рекламира в социалните мрежи, предаде Асошиейтед прес.

Редица други обявиха същото, след като организации за граждански права подеха бойкот на "Фейсбук" (Facebook), понеже социалната мрежа не правела достатъчно срещу расизма.

Компанията, която има верига от кафенета, каза, че действията й не са част от кампанията, но ще спре да рекламира в социалните мрежи, докато обсъжда с организации за защита на гражданските права и своите медийни партньори как да бъде спряна речта на омразата.

"Бойкотирай Старбъкс"

Преди две години "Старбъкс" трябваше да се защитава от тежки обвинения в расизъм. На 12 април 2018 г. двама афроамериканци посетиха кафене на веригата във Филаделфия и поискаха да използват тоалетната, без да си купят нищо. Заради политиката на заведението служител им забранява. В крайна сметка те отказват да напуснат заведението и са извикани полицейски служители, които го изкарват с белезници навън. Срещу тях така и не са повдигнати обвинения.

Но видео от инцидента мълниеносно обикаля социалните мрежи и "Старбъкс" попада под сериозни критики в расизъм. На него наред с ареста се чува гласа на свитедел, който обвинява полицаите в дискриминация.

 

 

Компанията публикува официално извинение и променя политиките си, но дълго време в туитър остава популярен хаштагът #BoycottStarbucks ("Бойкотирай Старбъкс").

Само преди седмица той отново стана популярен, след като стана ясно, че е забранено на служителите на заведението да носят тениски и значки в подкрепа на движението "Животът на чернокожите има значение" (Black Lives Matter).