Article_top

Европейската агенция за авиационна безопасност към ЕС е сертифицирала електрически самолет за пръв път, съобщи производителят - словенската компания Pipistrel.

Това позволява на техният едномоторен Velis Electro 600 да влезе в масово производство и да бъде ползван в рамките на Евросъюза.

Velis Electro тежи само 428 кг, като е проектиран за пилот и един пътник, или до 600 кг на излитане. Електрическият двигател в него - Pipistrel E-811-268MVLC - e с максимална мощност 77,2 к.с. и е захранван от две батерии с капацитет 11 кВтч, оборудвани с течно охлаждане. Максималната му скорост е 181 км/ч и може да изкара във въздуха 50 минути. Зареждането му до пълен капацитет може да стане за 1 час и 15 минути с най-бързата (и скъпа) специална зареждачка.

Той ще струва само 160 хил. евро.

Pipistrel е компания, създадена в бившата Югославия през 1989 г. и в последните 30 години се занимава с малки и леки самолети. Velis Electro е първият им електрически модел, който ще се произвежда в Китай. Засега имат 31 поръчки за доставка - от летателни училища в седем различни държави. Малкият пробег и евтиното гориво правят модела много подходящ за обучение на пилоти.

 

Европейската агенция за авиационна безопасност към ЕС е сертифицирала електрически самолет за пръв път, съобщи производителят - словенската компания Pipistrel.

Това позволява на техният едномоторен Velis Electro 600 да влезе в масово производство и да бъде ползван в рамките на Евросъюза.

Velis Electro тежи само 428 кг, като е проектиран за пилот и един пътник, или до 600 кг на излитане. Електрическият двигател в него - Pipistrel E-811-268MVLC - e с максимална мощност 77,2 к.с. и е захранван от две батерии с капацитет 11 кВтч, оборудвани с течно охлаждане. Максималната му скорост е 181 км/ч и може да изкара във въздуха 50 минути. Зареждането му до пълен капацитет може да стане за 1 час и 15 минути с най-бързата (и скъпа) специална зареждачка.

Той ще струва само 160 хил. евро.

Pipistrel е компания, създадена в бившата Югославия през 1989 г. и в последните 30 години се занимава с малки и леки самолети. Velis Electro е първият им електрически модел, който ще се произвежда в Китай. Засега имат 31 поръчки за доставка - от летателни училища в седем различни държави. Малкият пробег и евтиното гориво правят модела много подходящ за обучение на пилоти.

Коментари

Petyo9's picture
Petyo9
Petyo9

Дано не греша,

но Pipistrel заедно с Cirrus Design, Flight Design, CSAW (Czech Aircraft Works), Diamond Aircraft и някои по-неизвестни марки е вече китайска собственост. Не знам какво им е прещракало на чайниците, но купуват фабрики за леки самолети като побъркани.

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията

Анкета

Къде ще почивате през лятото?