Article_top

3,1 км велоалея, пешеходни алеи, 30 000 кв. м нови зелени площи - това ще представлява новият зелен ринг в София - линеен парк, който ще свързва кв. "Слатина" с "Изток" и Борисовата градина на първо време.

Следващият етап пък ще продължава през Борисовата грида и бившата НПЗ "Хладилника" до Южния парк. Това включва подробният устройствен план за проекта, представен днес от кметицата Йорданка Фандъкова и главния архитект на града Здравко Здравков.

"Много лесно и бързо ще свърже няколко основни градски квартала. Ще има истинска пешеходна връзка между "Слатина" и Борисовата градина", подчерта главният архитект.

След приемането на ПУП-а от Столичния общински съвет националната компания "Железопътна инфраструктура" ще прехвърли 61 дка от терените на старата жп линия на общината. По тях ще се изгради първото трасе - от "Слатина" до гара "Пионер".

По трасето ще има велоалея и една или две пешеходни алеи (на различни части по протежението на парка). Според Фандъкова това ще бъде не просто приятна пешеходна връзка между "Слатина" и "Изток", но и начин за намаляване на трафика в града и подобряване на чистотата на въздуха. Велоалеята ще е отделена от пешеходната и ще е с ширина 3 метра, за да позволява спокойно двупосочно движение. 

В добавка до гара "Пионер" ще се направи "един детски комбинат", детско заведение и ясли, за които обаче трябва да се направят промени в нормативните изисквания.

Местата за обществено обслужване, предвидени в проекта за план, остават държавна собственост на НКЖИ.

"Мислим абсолютно за всички - шофьори, пешеходци, велосипедисти", подчерта кметицата.

Подробният устройствен план подлежи на обществени обсъждания и преглед от експертен съвет, преди да бъде внесен в СОС.

 

3,1 км велоалея, пешеходни алеи, 30 000 кв. м нови зелени площи - това ще представлява новият зелен ринг в София - линеен парк, който ще свързва кв. "Слатина" с "Изток" и Борисовата градина на първо време.

Следващият етап пък ще продължава през Борисовата грида и бившата НПЗ "Хладилника" до Южния парк. Това включва подробният устройствен план за проекта, представен днес от кметицата Йорданка Фандъкова и главния архитект на града Здравко Здравков.

"Много лесно и бързо ще свърже няколко основни градски квартала. Ще има истинска пешеходна връзка между "Слатина" и Борисовата градина", подчерта главният архитект.

След приемането на ПУП-а от Столичния общински съвет националната компания "Железопътна инфраструктура" ще прехвърли 61 дка от терените на старата жп линия на общината. По тях ще се изгради първото трасе - от "Слатина" до гара "Пионер".

По трасето ще има велоалея и една или две пешеходни алеи (на различни части по протежението на парка). Според Фандъкова това ще бъде не просто приятна пешеходна връзка между "Слатина" и "Изток", но и начин за намаляване на трафика в града и подобряване на чистотата на въздуха. Велоалеята ще е отделена от пешеходната и ще е с ширина 3 метра, за да позволява спокойно двупосочно движение. 

В добавка до гара "Пионер" ще се направи "един детски комбинат", детско заведение и ясли, за които обаче трябва да се направят промени в нормативните изисквания.

Местата за обществено обслужване, предвидени в проекта за план, остават държавна собственост на НКЖИ.

"Мислим абсолютно за всички - шофьори, пешеходци, велосипедисти", подчерта кметицата.

Подробният устройствен план подлежи на обществени обсъждания и преглед от експертен съвет, преди да бъде внесен в СОС.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още по темата

Още от категорията