Фалшива информация за смъртта на Дж. К. Роулинг заля Туитър. Под хаштаг #RIPJKRowling потребителите на социалната мрежа масово демонстрираха как действа cancel културата. Всяко изказване на известна личност, което обижда представителите на ЛГБТ обществото, може да стане причина за пълното отхвърляне на звездата в социалните мрежи.
Измисленото съобщение за смъртта на Роулинг е придружено с оскърбителни картинки.
„Не мога да повярвам, че е мъртва. Това е последната снимка, направена преди смъртта ѝ”, пише @ag6dreamer, като прибавя фотография на отвратителен плъх.
В коментарите други потребители призовават да не бъдат обвинявани милите животинки в ужасна трансфобия и предлагат Роулинг да бъде изобразена като кофа за боклук.
Разпространяват се и мемове, в които Роулинг е изобразена като Лорд Волдемор – злия магьосник от собствената ѝ поредица за Хари Потър.
В атаката срещу английската писателка се включват потребители от цял свят.
През август Дж. К. Роулинг върна наградата в областта на човешките права „Ripple of Hope Award“ (Вълна на надежда), която миналата година ѝ беше връчена от неправителствената организация „Робърт Ф. Кенеди”. Причината са критики на президента на организацията, която е дъщеря на Кенеди, към възгледите на авторката относно биологичния пол и половата идентичност. Скандалът започна, след като Роулинг написа в Туитър, че само жените имат менструация и подкрепи жена, уволнена заради трансфобски изказвания. Това стана причина да бъде обвинена в трансфобия.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни