Article_top

Потребителите трябва да бъдат особено внимателни в условията на пандемия. След като Европейската комисия обяви COVID-19 за извънредна ситуация, пътниците вече не могат да претендират за обезщетение или компенсанция от авиокомпанията, на която са клиенти, ако полетът е отменен или закъснее поради причина, свързана със ситуацията заради коронавируса.

Това обясни пред БНТ Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център - България. Решението на ЕК, че пандемията е извънредна ситуация, е от няколко месеца. И досега компенсации при закъснения на полет или отмяна не се предлолагаха, ако причината е например лошо време или подобен извънреден фактор.

В Европейския потребителски център пристигат в месеците от началото на пандемията и сигнали за това, че например хотели, в които са направили резервация, не са отворили. Такива случаи има и с българи, които са планирали почивка навън, и с други европейски граждани, резервирали у нас. В тези случаи потребителите могат да претендират за компенсация, въпросът е как ще я получат. В подобна ситуация важат условията по самата резервация - ако тя може да бъде отменена в определен срок, не би трябвало да има проблем с обезщетението. Дори и случаят да не е такъв, има хотели, които откликват на клиентите и им предлагат опции - например ползване на ваучер. Ако доставчикът на услуга не реагира на запитване, тогава клиентите могат да се обърнат към Европейския потребителски център.

Към центъра хората могат да се обръщат, когато имат проблем с чужд търговец. Когато става въпрос за български търговец - жалбите следва да се изплащат към Комисията за защита на потребителите

В ЕС потребителите са защитени по отношение на пазаруването, независимо дали е от физически магазин или онлайн. Когато пазаруваме нещо онлайн, можем да го върнем в рамките на 14 дни, но е много важно да не сме използвали стоката, допълни експертът.

 

Потребителите трябва да бъдат особено внимателни в условията на пандемия. След като Европейската комисия обяви COVID-19 за извънредна ситуация, пътниците вече не могат да претендират за обезщетение или компенсанция от авиокомпанията, на която са клиенти, ако полетът е отменен или закъснее поради причина, свързана със ситуацията заради коронавируса.

Това обясни пред БНТ Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център - България. Решението на ЕК, че пандемията е извънредна ситуация, е от няколко месеца. И досега компенсации при закъснения на полет или отмяна не се предлолагаха, ако причината е например лошо време или подобен извънреден фактор.

В Европейския потребителски център пристигат в месеците от началото на пандемията и сигнали за това, че например хотели, в които са направили резервация, не са отворили. Такива случаи има и с българи, които са планирали почивка навън, и с други европейски граждани, резервирали у нас. В тези случаи потребителите могат да претендират за компенсация, въпросът е как ще я получат. В подобна ситуация важат условията по самата резервация - ако тя може да бъде отменена в определен срок, не би трябвало да има проблем с обезщетението. Дори и случаят да не е такъв, има хотели, които откликват на клиентите и им предлагат опции - например ползване на ваучер. Ако доставчикът на услуга не реагира на запитване, тогава клиентите могат да се обърнат към Европейския потребителски център.

Към центъра хората могат да се обръщат, когато имат проблем с чужд търговец. Когато става въпрос за български търговец - жалбите следва да се изплащат към Комисията за защита на потребителите

В ЕС потребителите са защитени по отношение на пазаруването, независимо дали е от физически магазин или онлайн. Когато пазаруваме нещо онлайн, можем да го върнем в рамките на 14 дни, но е много важно да не сме използвали стоката, допълни експертът.

Коментари

Най

Следвайте ни

 
 

Още от категорията