Органът за гарантиране на конкуренцията и пазара (AGCM) на Италия започва разследване срещу Google, съобщи Ройтерс. Техногигантът е заподозрян в злоупотреба с господстващото си положение на италианския пазар за онлайн реклама.
Поводът е жалба от лобистката група за дигитална реклама IAB от 2019 г. и разследването трябва да приключи до ноември 2021 г.
Италианският рекламен пазар е от близо 3,3 млрд. евро за 2019 г., от които 37% са банери.
Смята се, че Google използва огромното количество данни, които събира чрез своите приложения, за да пречи на конкурентите.
Вече са започнали проверки в офисите на компанията.
С това пореден регулаторен орган започва проверка на технологичен гигант, по-конкретно на Google. През миналата седмица в САЩ започна дело срещу компанията със същото обвинение, но по друг повод - за сделката на Google приложения на компанията да се инсталират в почти всеки Android смартфон.
Увеличават се и случаите на регулаторни санкции срещу други големи компании като Facebook, Microsoft, Amazon.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни