Болен от COVID-19 33-годишен столичанин е починал у дома си в очакване на линейка и място в болница вчера, съобщи бТВ.

Мъжът бил заразен с вируса и се лекувал у дома си, докато вчера след 18 часа състоянието му се влошило.

Близките се обадили на "Спешна помощ", но линейка оттам не дошла. Затова позвънили за частна линейка, откъдето ги посъветвали първо да му намерят място в болница.

Тогава се обадили в Координационния център, откъдето намерили мястото в 21 часа. Когато обаче линейката пристигнала, човекът бил вече починал. 

"Това се случва от седмици и ние алармираме", каза Катя Сунгарска, говорителка на "Спешна помощ" в София. "В 18:41 часа е постъпил сигналът, в 20:23 часът линейката е била на адреса, но са заварили човека починал. Не е първият случай и за огромно съжаление няма да е последният".

"Последната работна смяна имаме 418 повиквания, 200 от които са COVID сигнали", добави тя, посочвайки, че екипите не могат да смогнат.
 

По-рано днес Сунгарска обясни в интервю за БНТ, че една линейка на "Спешна помощ" за час трябва да отиде на четири адреса, което е физически невъзможно, особено при задръстванията в центъра на София. По тази причина от всеки час обикновено остават по два адреса.

Екипите са изправени пред тежкия избори между крайно нуждаещи се от помощ пациенти, а много граждани злоупотребяват със "Спешна помощ", въпреки че оплакванията им не налагат нейната намеса.

"За съжаление ресурсът ни е твърде малък, за да обособим звено само за COVID адресите", каза говорителката.

Тя поясни, че след всеки COVID адрес линейката трябва да се върне в базата, за да бъде дезинфекцирана, което отнема средно 50-60 минути. 

Министерството на здравеопазването започва проверка по случая.