Транспортният министър Ивайло Московски сменя шефовете на Авиоотряд 28 заради липса на доверие в ръководството му.

Той обмисля варианти да предложи звеното, извършващо правителствените полети, да мине на подчинение към Министерството на отбраната или към Националната служба по охрана НСО.

Възможно е обаче и авиоотрядът да остане към транспортното министерство, където бе прехвърлен преди 9 месеца с поправки в закона за гражданското въздухоплаване. Преди това звеното бе на подчинение на Министерския съвет, където се оказа замесено в скандал с извършвани полети с футболисти, певици и други "търговски полети", заявени от външни организации и  разрешени от Бойко Борисов като премиер при първия му мандат.

"Към момента там няма никакви средства и сменям ръководството. Мое решение е, тъй като нямам вяра на сегашното ръководство", каза Московски в парламента.

Той изтъкна също, че за една година загубите на БДЖ, които при предишното му управление са били намалени от 20 милиона на 3 милиона лева, сега са достигнали 15 милиона, което е петкратен ръст.

"Ако 70% от товарните превози излязат от сегашната компания на БДЖ, това означава, че тя практически е приключена", допълни Московски.

В края на управлението му като транспортен министър през 2013 г. бе стартирана процедура за продажба на дружеството "БДЖ Товарни превози". Тя обаче бе прекратена от кабинета на Пламен Орешарски въпреки подадените оферти. Все още не е ясно дали ще бъде направен пореден опит за приватизация на държавните жп товарни превози.

Според Московски обаче състоянието, в което холдинг БДЖ е в момента, не може да покрие изискванията на Еврокомисията за финансова стабилност, за да може да получи компанията еврофинансиране.