Да се ограничи издаването на паспорти, даващи на притежателите им права за по-лесно и безвизово пътуване в чужбина – такива нови правила прие правителството на редовното си заседание. Това съобщи пресслужбата на Министерския съвет.
Става дума за т.нар. дипломатически и служебни паспорти. А решението идва дни след като в. „Сега“ излезе с публикация, в която се разказва как през последните години различни неправителствени организации, фондации, спортисти и близки до властта лица са получавали без ясни критерии такива паспорти, издавани от външно министерство. Сред „привилегированите“ се оказаха Българската астрологична асоциация, федерацията по ММА, чийто шеф през лятото оглави проправителствените контрапротести, Българският съюз по физкултура и спорт, бизнесменът Васил Божков и дясната му ръка Георги Попов, които сега се укриват в Дубай.
С предложения от Министерския съвет проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за българските лични документи, право на служебни паспорти ще имат само членовете на ръководствата на лицензираните спортни федерации, вписани в регистъра по Закона за физическото възпитание и спорта, както и тези на ръководствата на представителните организации на работниците и служителите и на представителните организации на работодателите на национално равнище, се казва в решението на правителството.
В прессъобщението на правителствената служба се уточнява, че „с промените ще се минимизира възможността от злоупотреби“.
„Тъй като настоящата нормативна уредба дава практическа възможност всеки дееспособен български гражданин да получи служебен паспорт, ако регистрира юридическо лице с нестопанска цел, което представлява сдружение, федерация или браншова организация, и бъде избран в нейното ръководство“, добавят оттам.
И продължават, че в досегашния закон са визирани само видовете услуги и срокове за издаване на лична карта и паспорт - обикновена, бърза и експресна, а тези за свидетелство за управление на МПС са уредени в Правилника за издаване на български лични документи.
С промените в Закона се вписват съществуващите до момента услуги за издаване на шофьорска книжка - обикновена и бърза, като се въвежда и нов вид услуга - ускорена, която ще се изпълнява до 3 дни от приемане на заявлението. Тя ще се прилага при подмяна на свидетелството за управление на МПС поради изтичане на срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача - смяна на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат, съобщават от правителствената пресслужба.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни