Досега със статут на добра теоретична идея, водородната мобилност в железниците най-сетне се превръща в конкретен проект, пише днес "Монд". В петък, 5 март, Бургундия-Франш-Конте обяви намерението си да закупи три регионални влака но водород от производителя "Алстом" (Alstom), ставайки първият френски регион, който официално поръчва влакове, използващи тази технология без емисии. Тя произвежда електричество от горивна клетка, захранвана от резервоар с водород.
Всеки от влаковете (които са на "двоен режим", защото могат да се свързват с контактната мрежа, когато линията е електрифицирана) е съставен от четири вагона, които могат да превозват до 220 пътници със скорост 160 километра в час в обхват от 400 до 600 километра. Те са предназначени да се движат по неелектрифицираната линия Лорош-Мижен-Оксер-Авалон. Първите опитни пътувания ще се проведат през 2023 г., а търговските се очаква да започнат през 2024 г.
Влаковете ще струват 51,9 милиона евро, или 17,3 милиона на влак. Частта от разходите, свързани с развитието на технологията, обаче се поема от държавата. В крайна сметка регионът ще трябва да похарчи 14 милиона евро на влак.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни