Социалната мрежа Facebook обяви, че прави някои промени и сменя общите си условия за ползване. Това предизвика паника у доста потребители заради слуха, че сайтът ще използва личните ни данни и ще ги предоставя на трети лица без нашето съгласие. Промени в политиката на платформата действително ще има, но твърденията, че "ще бъде следено всичко" са силно преувеличени. 

Актуализирането на секцията Private Basic ще дава възможност на потребителите да контролират по-добре с кого споделят лична информация. Досега настройката по подразбиране за това беше Public и информацията се виждаше от всички, след 1 януари 2015 година тя ще бъде сменена на Friends т.е. ще споделяте само с приятелите си. Предвидени са промени в дизайна на мобилното приложение, както и подобряване на сигурността при влизане в социалната мрежа (login security).

Най-голямата промяна, която предвиждат от Facebook, е политиката им относно рекламите. Социалната мрежа ще даде нови възможности за контрол върху това какви реклами искате да виждате и какви не. Това, което всъщност притесни потребителите, е условието на сайта, че ще събира информацията за историята на търсенията ни и на базата на нея ще ни показва рекламно съдържание. Ако искате да си купите телевизор например и търсите в интернет, е много вероятно социалната мрежа да ви показва по-често оферти за техника. 

Новата рекламна политика беше повод за паника, защото беше изтълкувана неправилно - потребители на мрежата смятат, че личните им данни като снимки, видео, статуси и друга информация ще бъде публична за трети лица. Някои дори започнаха да публикуват "предпазни статуси", с които декларират отказа си да бъдат използвани данните им. Тази практика обаче е меко казано безполезна - подобни съобщения не само нямат стойност на декларация, а и никой не би си направил труда да ги събира едно по-едно. Всички помним от детските си години "Изпрати го на 15 приятели, иначе....". Същият "ефект" имат и декларативните статуси. 

Oт Facebook категорично заявяват, че предпочитанията за търсене се събират и предоставят на рекламодателите анонимно, и единствено с цел за по-ефективна и полезна реклама. Всъщност социалната мреца късно откри таргетирана реклама - нещо, което Google прави от години.