Най-популярният бюджетен визьор за виртуална реалност - Oculus Quest 2 - се продава във версия със и без интеграция на Facebook акаунт, съобщи PCGamer. Разликата между двете версии е 500 долара.
След като Facebook купи пионера в индустрията Oculus Rift през далечната 2014 г., много специалисти твърдяха, че ще има някаква форма на интеграция между социалната мрежа и устройството. Това дойде няколко години по-късно, но сега е факт, за който хората на Зукърбърг са напълно открити.
Всеки VR шлем на компанията изисква акаунт в социалните мрежи и събира данни за потребителите си.
Това е показателно и в цената на последния Oculus Quest 2 - той струва само 300 долара, макар да има 6GB RAM, топ мобилен процесор, FullHD дисплеи за всяко око и 64GB памет. На практика Facebook го продава на загуба.
От PC Gamer са установили, че има и друга версия на VR шлема - абсолютно същият хардуер, но предназначен за корпоративни клиенти. Има и само две разлики - този Oculus Quest 2 няма нужда от акаунт във Facebook, и струва 800 долара.
В добавка има и 180 долара годишна такса година след купуването.
Това поставя въпроса дали този модел на "такса лично пространство" ще бъде възприет от други техногиганти.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни