Най-популярният бюджетен визьор за виртуална реалност - Oculus Quest 2 - се продава във версия със и без интеграция на Facebook акаунт, съобщи PCGamer. Разликата между двете версии е 500 долара.
След като Facebook купи пионера в индустрията Oculus Rift през далечната 2014 г., много специалисти твърдяха, че ще има някаква форма на интеграция между социалната мрежа и устройството. Това дойде няколко години по-късно, но сега е факт, за който хората на Зукърбърг са напълно открити.
Всеки VR шлем на компанията изисква акаунт в социалните мрежи и събира данни за потребителите си.
Това е показателно и в цената на последния Oculus Quest 2 - той струва само 300 долара, макар да има 6GB RAM, топ мобилен процесор, FullHD дисплеи за всяко око и 64GB памет. На практика Facebook го продава на загуба.
От PC Gamer са установили, че има и друга версия на VR шлема - абсолютно същият хардуер, но предназначен за корпоративни клиенти. Има и само две разлики - този Oculus Quest 2 няма нужда от акаунт във Facebook, и струва 800 долара.
В добавка има и 180 долара годишна такса година след купуването.
Това поставя въпроса дали този модел на "такса лично пространство" ще бъде възприет от други техногиганти.
Още по темата
- Нова измама: предлагат "безплатни" карти за градския транспорт във Facebook
- МОН се опита да наложи само "държавни" е-дневници, без "Школо" и др.
- Автопроизводителите продават данните ни за жълти стотинки - буквално
- След Apple Брюксел обвини и собственика на Facebook в нарушаване на правилата (актуализирана)
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни