Славата на шампанското отминава. За първи път в историята продажбите на италианския му еквивалент - просеко, са изпреварили тези на френското пенливо вино, съощава Yahoo Finance. Според италианската организация OVSE, която следи продажбите на този тип вина, за последната година са продадени 307 млн. бутилки просеко срещу 304 млн. шампанско.
Според анализатори причините за ръста на продажбите на италианското вино с мехурчета са две. Едната е, че то е на много по-ниска цена от шампанското. Другата е, че просекото се харесва повече на младото поколение на възраст до 30 години, защото е с по-малко танини и по-сладък, цитрусов привкус.
За разлика от шампанското, което се консумира обикновено по някакъв повод или в заведение, заради достъпната си цена просекото придобива статут на ежедневна напитка.
Само за пример, в българските онлайн магазини цената за 0,75-литрова бутилка просеко започва от 9-12 лв., докато най-евтиното шампанско е няколко пъти по-скъпо.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни