Американският техногигант Google, който достига до повече от половин милиард души в Индия, е взел ключови мерки срещу последния пик на пандемията в страната.

Става дума за актуализации в търсачката, картите, сайта за видеосподеляния YouTube, услугата GooglePay и други, в които са добавени ключови информационни функции.

В търсачката ще има информационни панели с данни за ваксините в Индия и официалния правителствен уебсайт.

Услугата Maps пък съдържа всички 2500 тестови центъра в страната, както и местоположението на над 23 000 ваксинационни центъра. Всичката тази информация е достъпна на английски и осем местни езика.

В момента се тества и функция за въпроси и отговори в приложението, която да даде възможност на хората да питат и споделят местна информация за наличността на легла и медицински кислород на избрани места в страната.

Google също така използва различните си канали, за да помогне за разширяване обхвата на здравни информационни кампании в Индия - за симптомите, карантината, и безопасността на ваксините. 

В YouTube са изготвени плейлисти с информационни видеа от официални източници.

В последните седмици Индия съобщава за над 350 хил. инфекции с COVID-19 и по над 3000 смъртни случая всеки ден. Националната здравна инфраструктура е претоварена, леглата и медицинските консумативи не достигат.

В този период множество онлайн услуги се ориентираха в създаването на комуникационни канали конкретно за пандемични въпроси. За Google Индия е и огромен пазар.