Хотели и ресторантьори призоваха държавата да прави ремонтите по магистралите като оставя времеви прозорци, за да не се образуват тапи, чрез работа през нощта или по-добра организация. Според членовете на Българската хотелиерска и ресторантьорска органзиация (БХРА) ремонтите и на двете магистрали към морето - "Тракия" и "Хемус" допълнително блокират и без това тежкия сезон и пращат българския турист в южните ни съседки.
"През месеците юни, юли и август се ремонтират основните пътни артерии към летните ни курорти. Дори редовните ни клиенти през това лято са категорични, че няма да пътуват 5-6 часа до българското Черноморие, колкото и да са свикнали да почиват на него и вместо това ще отидат в съседните Гърция и Турция, до които дори с чакането по границите се достига по-бързо", обясняват членове на БХРА от Южното Черноморие.
Ремонтите на пътя от София до Бургас удължават пътуването до 5 часа и дори до 5 часа и половина, а трасето е много тежко - с отбивка и заобиколен път.
Според представителите на БХРА пътната агенция трябва така да организира работата си, че да не спъва туристическия сезон.
"Служебният кабинет само преди 45 дни дойде със заявката, че туризмът ще е приоритет в работата му, но не виждаме нищо подобно от реалните действия, които се предприемат", категорични са от БХРА.
Според органзиацията всички действия на правителството демонстрират, че секторът, който обичайно допринася между 11 и 13 на сто от БВП, не се счита за стратегически отрасъл.
По трасето към Варна основно се работи между Омуртаг до Шумен. По пътя има тежка техника, разорани участъци, бариери с движение в едно платно, а тапите са огромни и стават огромни задръствания. Така българските туристи имат още една пречка да изберат българското Черноморие дори и да имат огромното желание да го направят, обясняват хотелиери.
Според тях в момент на криза, когато оцеляването на един от най-важните сектори за българската икономика е поставено на карта, държавата трябва да вземе всички мерки, за да подпомогне бизнеса, а не да му пречи по всякакъв начин.
"Ясно е, че да имаме качествени пътища и по-малко инциденти по тях е от изключително значение, но трябва да се помисли как изпълнението на този приоритет да не съсипва допълнително борещите се за оцеляване ваканционни хотели, които са най-тежко засегнати от кризата", казват хотелиерите.
Категорични сме, че държавата трябва да вземе мерки за облекчаване на пътуването към родните морски курорти, независимо дали това ще стане чрез времеви прозорци без ремонти и тапи, полагане на нощен труд вместо на дневен за ремонтиране, по-добра организация на трафика, така че да няма задръстване или други мерки, които пътните експерти сметнат за подходящи, категоричен бе председателят на БХРА Георги Щерев.
Днес движението по магистрала "Марица" между Хасково и Харманли в района на 56-и километър бе спряно. Причината е инцидент с вишка на фирмата, която монтира новия електропровод в района. Един работник е пострадал. Откаран е в болницата.
Движението се извършва по обходен маршрут през стария път Хасково-Харманли. За днес е било предвидено спиране на движението по магистралата на три пъти по 10 минути заради работата по електропровода.
Още по темата
- 3 см "прехвърчащи снежинки" и всичко блокира - туристическият бранш гневен на държавата
- Предпразнично на софийското Околовръстно е ад. Някой "брилянтно" е почнал ремонт
- Трябва да има оптимизъм, останалото е - държавата да е спокойна и времето да е с нас
- Въпреки Шенген: не се очаква да се облекчи трафикът по Дунав мост-1 при Русе
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни