Макс Верстапен нарече поведението на Люис Хамилтън "неуважително" и "неспортсменско" в пост в социалните мрежи след края на вчерашната Гран При на Великобритания на пистата "Силвърстоун".
Двамата имаха запомнящ се дуел на прочутия завой "Копс" още в първата обиколка. Британецът блъсна лидера в шампионата, той излетя в предпазната ограда с внушителното 51G (гравитационно ускорение) и отпадна, но най-важното е, че се отърва без наранявания. Световният шампион получи 10 секунди наказание при влизане в бокса, но все пак успя да спечели.
Сблъсъкът продължава да се коментира. Според мнозина, Хамилтън се е отървал с лека санкция. Други твърдят обратното - станалото спадало към "състезателните индиценти".
"Първо, радвам се, че съм ОК, написа Макс в един от първите си постове след инцидента. - Беше сериозен удар с 51G, но се чувствам по-добре. Определено съм разочарован за начина, по който бях изваден от състезанието. Даденото наказание не ни помага по никакъв начин и не носи справедливост, предвид опасната маневра, която Люис направи на пистата. Неуважително и неспортсменско е да се празнува след състезанието, докато аз още съм в болница. Но продължаваме напред."
Последното е по повод бурната радост на Хамилтън, който успя да прекъсне серия на основния си съперник тази година и да се върне в битката за титлата. Нидерландецът бе откаран в болница в Ковънтри, където е прегледан и изписан. Той няма наранявания, благодарение на това, че болидът му е понесъл тежкия удар.
Ясно е, че след като стюардите наказаха Люис, отчитат негова грешка в случая - нещо, коeто той и "Мерцедес" отричаха от самото начало.
А обяснението на стюардите е, че Хамилтън е бил зад Верстапен при навлизането в завоя и от вътрешната страна, като е имал място да отстъпи още навътре (в случая надясно). Той не е бил достигнал апекса на завоя, за разлика от своя контурент. Апекс е мястото, в което си най-близо до вътрешната точка на завоя (точката с най-малък радиус).
"Бях доста далеч от него, коментира Хамилтън. - Той не отстъпваше и когато стигнахме завоя се сблъскахме. Разбира се, че не искам да печеля по този начин - не само това състезание, а въобще. Но тези неща се случват. Знам какво е да се губят точки по този начин. Не мисля, че съм направил нещо, за което трябва да се извинявам на когото и да било. Ние сме на състезание. Предстоят още тежки надпревари. Трябва да се научим на баланс. Не съм съгласен със стюардите, но си понесох наказанието и продължих да си върша работата. Всеки си има различна гледна точка. Не ме интересува мнението на хората, правя това, което трябва."
Той също така определи карането на нидерландеца като "агресивно", а по-късно добави следното в социалните мрежи:
"Днешният инцидент е напомняне за опасностите, които крие нашият спорт. Изпращам най-добри пожелания на Макс, който е невероятен опонент. Радвам се, че той е добре. Винаги ще се състезавам на максимума, но и честно."
Today is a reminder of the dangers in this sport. I send my best wishes to Max who is an incredible competitor. I’m glad to hear he is ok. I will always race hard but always fairly. My team showed grit and perseverance out there. It’s a dream to win in front of my home crowdpic.twitter.com/3S16uFYmDZ
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) July 18, 2021
Не в същия дух се изказа шефът на "Ред Бул" Кристиян Хорнър.
"Разочароващо и вбесяващо е, действията му застрашават сигурността на друг пилот, рече той по адрес на своя сънародник Хамилтън. - Да пратиш друг състезател в болница, като го извадиш от състезанието, а същевременно да получиш минимално наказание и спечелиш... не ми се струва, че това е справедливо. Той продължаваше да не навива волана в завой като "Копс", който е сред най-бързите въобще, и трябваше да си понесе последствията за това. Това е аматьорска грешка, която издава отчаяние. Извадихме късмет, че никой не пострада. Размина ни се."
Хелмут Марко, част от екипа на "Ред Бул", изрази сходно становище.
Босът на "Мерцедес Ф1" Тото Волф обаче защити своя пилот:
"Виждали сме такива неща и в миналото, те се случват в спор между велики пилоти. Когато никой не иска да отстъпи, става точно това. Но са нужни двама, а не само един."
Разликата в точките вече е само осем в полза на Верстапен. Той се е устремил към първа титла в кариерата си, докато Хамилтън към осма, която би била с една повече от рекорда на Михаел Шумахер. На 1 август е Гран При на Унгария, където, поне на теория, предимство трябва да има "Ред Бул".
Още по темата
- ПП-ДБ пита шефа на НСО защо ескортират Пеевски с два автомобила. Единият - купен за президента, премиера, шефа на НС
- В Техеран изграждат "отбранителен тунел" след израелските удари срещу Иран
- 47 души отиват на съд в Турция за смъртта на 12 новородени
- Шолц към автомобилната индустрия: Не се страхувайте от Китай
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни