В столичното метро може да се плаща и безконтактно с банкова карта. 16 метростанции вече имат четци, подобно на наземния градски транспорт.

Официалното съобщение е от днес, 1 ноември, но Клуб Z установи, че това работеше още от петък, 29 октомври.

Това ще улесни много столичани, които често се борят с редовно блокиращи машини и липсващи касиери в късните часове. Очаква се да намали и струпванията за купуване на билет.

От Центъра за градска мобилност препоръчват да се плаща с една и съща карта. Причината - след третия билет всеки следващ в рамките на деня е безплатен, тъй като човек вече е платил 4,80 лв, над цената на дневната карта - 4 лв.

Четецът за банкови карти обаче крие риск за хората, пътуващи с обикновената карта за градски транспорт - те ще трябва да внимават да не го доближат с карта в чанта или джоб, защото така могат да бъдат таксувани двойно.

ЦГМ предупреждават и хората с От Центъра за градска мобилност предупреждават, че четецът за банкови карти крие риск за хората, пътуващи с обичайната карта за градския транспорт. Контрольорите ще бъдат оборудвани със специални устройство, с помощта на които ще проверяват дали е платено пътуването с банковата карта.

От днес в столичното метро може да се пътува и с банкова карта. Това беше възможно досега само в наземния градски транспорт. 16 метростанции вече са снабдени с четци за картите.

Въвеждането на плащането с банкова карта се очаква отдавна в метрото. Общинският съветник от групата на "Демократична България" в Столичен общински съвет Симеон Ставрев от месеци не спира да пита кметицата Йорданка Фандъкова защо новата тикет система не работи еднакво в целия градски транспорт - докато в крайна сметка общината не се активизира и не го въведе.

"Започнах тази борба през лятото с едно мое питане до Фандъкова защо тази опция не е налична в метрото при инвестирани над 90 милиона лева за тикет системата. След няколко месеца натиск успях. Опитвам се да си представя колко неща ще можем да свършим ако ни дадете мандат да управляваме София", коментира Ставрев във Фейсбук.