Японският гигант Sony планира да стартира дъщерна автокомпания тази година, която да започне работа по електрически превозни средства. Компанията, известна повече с технологичните забавления, ще впрегне силните си страни - опита в развлечението и сензорите - за да играе по-голяма роля в растящата индустрия.
Това е пореден външен играч в автомобилната индустрия, която се разбива на все по-малко части от новите компании, които имат опит в други технологии от класическите концерни.
"С нашите технологии за изображения и сензори, облачни, 5G и развлекателни технологии, съчетани с нашето владеене на съдържанието, ние вярваме, че Sony е добре позиционирана като креативна компания за развлечения, която да предефинира мобилността", обяви президентът Кеничиро Йошида ва пресконференция преди изложението CES в САЩ.
Sony има и свои причини да се разширява в други индустрии - така ще намали удара от превеса на южнокорейците в лицето на Samsung и множеството китайски компании в потребителската електроника.
Дори само обявяването на новата компания вдигна акциите на Sony с 4,2% на токийската борса. Още по-добър ще е ефектът, след като Йошида представи и прототипен SUV електромобил - VISION-S 02.
Sony e тежката категория, от която класическите концерни логично се страхуват - но в следващите години има очаквания и свръхтежката в лицето на Apple и Google също да се включат в електромобилния бизнес.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни