Столична община го е закъсала от "добротия" - не покрива разходите си по репатрирането на МПС и по поставянето на скоби на нередовно паркирани автомобили в синя и зелена зона в София. Това пише в свои писма изпълнителният директор на общинската фирма Център за градска мобилност Димитър Дилчев до транспортната комисия в Столичния общински съвет.
За любопитната кореспонденция разказва "Сега".
Размерът на глобите и по двете дейности не е променян от 2012 г. В момента себестойността на т. нар. услуга евакуация - принудително преместване на спряла в нарушение кола е 105 лв. без ДДС или 126,5 лв. с данъка, се посочва в едно от писмата.
В стойността влизали 11,06 лв. разходи за материали – гориво и смазочни материали, гуми и др., 48,70 лв. разходи за заплати, 19,52 – за осигуровки и надбавки, 12,56 лв. - за външни услуги и т.н. В същото време таксата, която собственикът на принудително преместен автомобил плаща на общината, за да си го вземе от наказателен паркинг, е 60 лв.
32 107 са били принудително преместените автомобили на територията на София от началото на 2021 г. към ноември, докладва ЦГМ. Съответно, за тях разходите на общината са били 3 385 775 лв. без ДДС или 4 062 930 лв. с ДДС (елементарната икономическа логика говори, че тогава общината има интерес да не вдига коли, защото колкото повече го прави - толкова повече губи, бел. ред на Клуб Z)
Значителна разлика имало и между това, което шофьорите плащат за поставена скоба на автомобилите си, и разходите, които експертът Дилчев калкулира за същата. Себестойността за поставянето на скобата е 36,10 лв. без ДДС или 43,32 лв. с ДДС. От тях 19,36 лв. са разходите за заплати на служителите на ЦГМ, 12,10 лв. - за осигуровки и надбавки, 1,85 лв. - за материали, а 1,09 лв. отивали за външни услуги. В същото време таксата, която провинилият се шофьор плаща за освобождаването на автомобила си, е 30 лв.
140 426 е броят на поставените скоби в Столична община от началото на миналата година към ноември. Разходите за тях са 5 068 827 лв. без ДДС или 6 082 593 лв. с данъка.
„Ще предложа да насочим тази преписка към дирекция „Транспорт“ и към ЦГМ. Ще предложа да се подготви доклад, с който ще сезираме СОС. Да видим какви са аргументите „за“ и „против“, когато вече имаме конкретно предложение. Това мисля да направя аз с уговорката, че според мен предметът на доклада трябва да касае само глобата за репатрирането.
Взимайки предвид уточнението, че цената на скобата не е отделна услуга - да я наречем, а е принудителна мярка, която следва целия процес на платеното паркиране. Докато при принудителното преместваме в болшинството от случаите се касае за неправилно паркирани автомобили, включително извън синя и зелена зона. Поради което е логично с този инструмент да се опитваме да влияем и върху спазването на Закона за движение по пътищата."
Това коментира в понеделник на заседанието на транспортната комисия в СОС шефът ѝ Карлос Контрера от ВМРО, коалиционен партньор на ГЕРБ, цитиран от "Сега". По думите му „може би е време да процедираме един доклад“.
Още по темата
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни