Изненада: "Български държавни железници" е в "изключително притеснително" и в "изключително трагично" състояние.

Това се разбра от думите на зам.-министъра на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски във връзка с актуалното състояние на дружеството. Въпреки отчетените от бившия министър Николай Събев печалби - за пръв път от 10 години насам, подложени впоследствие на съмнение като "елементарна математика".

"На този етап изпълнението на графика, за периода от началото на годината до момента, показа изключително тревожно състояние, съответно на извършването на услугата по договор с държавата за превоз на пътници.

От началото на годината са отменени 5700 бързи и пътнически влакове. Това са повече от 12 дни, в които на територията на България не са се движили влакове.

При сегашното състояние на парка – локомотиви и вагони, ежедневно генерираното закъснение при изпълнение на графика е в порядъка между 1000 и 1800 минути среднодневно", осочи Папукчийски, цитиран от БТА. 

Той посочи, че състоянието и хигиената във вагоните също не са добри.

"На база на тази констатация съм разпоредил на управляващите, в лицето на Управителния съвет и генералния директор на БДЖ, да се предприемат незабавни мерки за отремонтиране на локомотиви и вагони, които да могат да покрият 100% графика и да доведем услугата в този вид, в който трябва да я предоставяме на гражданите", каза още Папукчийски. 

По думите му лошо е състоянието също и на служебните помещения, както и местата за почивка на локомотивните бригади. 

В "БДЖ – Товарни превози" състоянието е изключително трагично, от гледна точка на ремонт на вагони и локомотиви. Само вземанията, които са просрочени и несъбрани, до момента възлизат на 23 млн. лева, каза още заместник-министърът. Той допълни, че там се наблюдава и голям отлив на товародатели.

Ще бъде изследвано и какъв е ефектът от сливането на дружествата в БДЖ, стана ясно още от думите на заместник-министъра.