Стрийминг компанията Netflix обяви печалбите си за първата четвърт на 2022 г. - и новините са лоши. Приходите са 7,8 млрд. долара, което е на пръв поглед приличен ръст от 9,8% спрямо същия период за 2021 г., но компанията е загубила 200 000 абоната.

Разбира се, световната пандемия играе роля в това - ако през 2020-та и 2021-ва имаше огромен интерес към всички стрийминг услуги, той определено спадна в последните месеци с облекчаването на мерките по света.

Но това не обяснява и очакваните 2 милиона абоната по-малко тази година. Според анализаторите на компанията ръстът от пандемията всъщност е скрил временно истинските проблеми.

Основен казус на компанията всъщност е споделянето на профили между абонати - проблем, който трудно може да бъде решен. Част от идеята на Netflix е да можеш да ползваш услугата на няколко устройства - компютър, смартфон, телевизор. Това обаче отваря и възможност просто да дадеш потребителското име и паролата на приятел. И Netflix още не е измислил метод, с който да ограничи това.

Според изчисления на компанията, над 100 милиона домакинства ползват Netflix по този начин.

Разбира се, Netflix трябва да се справя и с ръст на конкуренцията от стрийминг услуги като Hulu, AppleTV и други. А войната в Украйна и глобалният ръст на инфлацията също не са за пренебрегване.