Всички големи проекти в инфраструктурата, транспорта и индустрията, които може да се строят на принципа на публично-частното партньорство, ще бъдат включени в общ проспект. Това съобщава вицепремиерът Томислав Дончев в интервю за "Стандарт". Според него по този начин ще се сложи край на практиката един инвеститор да говори по даден проект в едно министерство, а после - в друго.

Проспектите се предвижда да съдържат всички данни за проектите както и информация за местното и европейското законодателство, тъй като ще се насочени предимно за инвеститорите извън Европа.

Дончев обяснява, че през последния месец и половина е имал разговори с няколко инвеститори от Азия, които имат интерес на принципа на публично-частното партньорство да строят съоръжения, които след известен период да бъдат върнати на държавата. Имало интерес към магистрала "Черно море" и други инфраструктурни проекти.

За идеята този аутобан да бъде осигурено финансиране извън еврофондовете се говори отдавна. Бившият транспортен министър Данаил Папазов преди повече от година бе започнал разговори с китайски държавни компании, готови да построят освен "Черно море" и магистрала "Хемус" плюс няколко от жп линиите, за които хазната все не намира пари. Проблемът  пред тези проекти обаче бе, че изплащането на инвестицията бе възможно само с въвеждането на тол такси, каквито предишният кабинет не посмя да въведе.

Още през тази седмица представители на правителството ще пътуват до Брюксел, за да се уточни какво да се прави по проекта "Южен поток", съобщава още Томислав Дончев. Тъй като от руска страна формално проектът не е спрян, продължава доставката на тръби до Бургас и изпълнението на всички процедури по българското законодателство, казва той.