Apple обяви вдигане на цените на всички приложения и вътрешни покупки в приложенията в няколко региона от 5 октомври.
Засегнати са всички държави, които ползват еврото, а в добавка - Полша, Швеция, Виетнам, Чили, Египет, Пакистан, Малайзия, Южна Корея и Япония. Виетнам е изключение - там цените се вдигат заради нови закони, които налагат ДДС и корпоративен данък на компанията.
Ръстът на цените варира, но е около 20% - приложение, което струва 99 евроцента, става 1,19 евро. Ако струва 4,99 евро, става 5,99 евро, ако е 14,99 - 17,99 евро.
Освен за Виетнам, американската компания не дава друго обяснение за вдигането на цените. В еврозоната то е разбираемо - еврото е слабо спрямо долара и на моменти дори под него, за пръв път от почти 20 години.
Това винаги се е пренасяло и върху цените на iPhone - новият iPhone 14 Pro например е само 999 долара в САЩ, но над 1300 евро в Германия.
Още по темата
- Инфлацията в еврозоната леко се качва до 2,5% през януари
- "BOJKOTO MARKETET! Нито в брой, нито с карта" - и в Косово се вдигат срещу високите цени
- Денков: За кого работи Борисов? Със сигурност не за интереса на България
- Проучване: зловредни кампании и страх от поскъпване на живота създават скептицизъм към еврото
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни