Apple обяви вдигане на цените на всички приложения и вътрешни покупки в приложенията в няколко региона от 5 октомври.

Засегнати са всички държави, които ползват еврото, а в добавка - Полша, Швеция, Виетнам, Чили, Египет, Пакистан, Малайзия, Южна Корея и Япония. Виетнам е изключение - там цените се вдигат заради нови закони, които налагат ДДС и корпоративен данък на компанията.

Ръстът на цените варира, но е около 20% - приложение, което струва 99 евроцента, става 1,19 евро. Ако струва 4,99 евро, става 5,99 евро, ако е 14,99 - 17,99 евро.

Освен за Виетнам, американската компания не дава друго обяснение за вдигането на цените. В еврозоната то е разбираемо - еврото е слабо спрямо долара и на моменти дори под него, за пръв път от почти 20 години. 

Това винаги се е пренасяло и върху цените на iPhone - новият iPhone 14 Pro например е само 999 долара в САЩ, но над 1300 евро в Германия.